Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Avskeda svenska folket!

Publicerad 2008-02-17 08:03:46 i Schlager,

Nu är måttet rågat. Jag är så arg att jag inte kan sova. Jag steg upp 7.10 efter fem timmars sömn och vansinnesbedömde femtio engelskprov. Tur att jag har duktiga och söta elever, för det gjorde mig på lite bättre humör.

Varför jag är så arg? För att svenska folket är ett efterblivet släkte. Sparka dem genast och inför jury. Detta är den största skandalen i schlagerhistorien! Carola och Andreas Johnson skulle klara sig skitbra i stora finalen. Tror ni att cancerbröderna Rongedal kommer att göra det? Eller CP-stajlade Sanna Nielsen vars halsband hela tiden  rytmiskt gungade mot hennes snippa? Det gick ju inte att tänka på något annat än det.

Nej, nu ska jag vara snäll. Sanna Nielsens låt kan fungera i Europa, men det finns en stor risk att det inte är något balladår i år och då dör Sanna Nielsen. Johnson och Häggkvist kändes fräscha och sjöng skiten ur alla och Carola är ju så snygg att man dööööör och har uppenbarligen en stylist till skillnad från Nielsen.

Inför jury. Svenska folket vet inte sitt eget bästa. Svenska folket vill skicka två skalliga män med för mycket hud i ansiktet. Svenska folket tänker "men den här var ju klämmig." Men det är inte KLÄMMIG vi vill ha. Vi vill ju vinna den här skiten och då krävs det ett bidrag gångbart i Europa. Det ska dessutom helst vara en artist som Europa redan känner till. Hur många tror ni har hört talas om bröderna Rongedal? Eller Sanna Nielsen? "Tall woman?" kanske nån est, som åkt färjan för många gånger, kan kläcka ur sig om Nielsen har tur.

Europa vet vem Carola är. Carola kom femma i Eurovision son contest med Evighet som var fel för året. Hon kom femma bara för att hon var Carola. Snyggare och bättre än alla andra. Nu har hon ett bättre bidrag och en bra partner. Skärp er, för i helvete.

Och så det sämsta argumentet av alla (som jag har läst och hört flera gånger nu): "Men det är ju roligt att någon ny vinner."

VA?! Det är väl för i helvete helt oväsentligt om artisten har vunnit förut. Det bästa bidraget ska vinna. Den bästa showen ska vinna. Den bästa artisten/de bästa artisterna ska vinna oavsett om de har vunnit 150 gånger förut. Sluta hålla på och Marie Lindberg-flänna och ta ert ansvar. De flesta av oss är vuxna och myndiga och kan bedöma vilket bidrag som vi bör skicka till Europa. Och det är fan inte bröderna Rongedal.

Tack för ordet
/En arg Karlsson som funderar på att bojkotta resten av schlagern. Jävla svenska folket. Jag skäms över er! Nu vill det till att ni röstar rätt i Andra chansen, or else....

Kommentarer

Postat av: NIna

Publicerad 2008-02-17 09:52:32

Gumman! Jag håller med dig!! Kikade lite på melo igår. Har gett upp. Bajs!!BAJS!!

Carola är ju hur bra som helt. Men du vet den svenska avundsjukan. Hon sticker ut alldeles för mycket. Ser FÖR bra ut för svensson. Jag menar en svensk artist kan ju inte gå och se ut som en Hollywood stjärna. Ha ha. Jag undrar vem det är som röstar? Säkert många som vill jävlas och få aftonbladet att gå bananas. Vi får väl hoppas på det och har hoppet kvar att svenskarna fortfarande är helt ok!

Kram till dig sötnöt

Postat av: Axel

Publicerad 2008-02-17 11:49:53

Att "Europa vet vem Carola är" håller jag bara med om delvis. Dom kanske får nån kort info om att "Carola vann för 38 år sedan" och sedan är det inte mer med det, precis som när vi får veta att "Kaikos Panatinaikos tävlade för Grekland hela 70-talet"... i slutändan bryr vi oss inte ett skit.

Och hon är inte alls snygg, hon är fruktansvärd. Hon är inte alls fräsch, hon har en läskig solariebränna på ett läskigt botoxat ansikte.

Och du talar emot dig själv lite, du skriver "det är väl oväsentligt om artisten vunnit förut", ja, jag håller med, att Carola vunnit förut är nada värt. Och i en omröstning av den här typen kan inte resultatet bli "fel" egentligen, fler röstade på cancerbröderna och Sanna Nielsen. Så är det bara.

Kanske dags att plocka ner Carola från piedestalen, Idha?

Postat av: Idha

Publicerad 2008-02-17 11:58:43

Axel, Europa vet VISST vem Carola är. Du är helt ute och cyklar. Hon är stor i hela norden + i öststatsländerna och i England där hon arbetat som musikalartist. Där fick du på tasken. Hon fick ännu fler fans 2006 då grekerna krävde en extraspelning från Carola. Du bör nog läsa på lite.

Det jag menade när jag sa att det är oväsentligt om artisten vunnit förut var att det är just oväsentligt om det är en beginner eller inte. Den bästa låten/showen/artisten ska vinna oavsett om den som framför låten har varit med förr eller inte. Så nej, att Carola vunnit förut är ingenting värt i sig.

Avslutningsvis är jag övertygad om att jag har rätt att tycka att resultatet är förjävligt. Att det inte är bra för Sverige och att det kommer att gå åt helvete i ESC med cancerbröderna. För mig är det självklart vilken låt som är "rätt" eller mest lämpad för Europa. Det står jag fast vid. Du har rätt att tycka annorlunda.

Nej, jag tänker inte plocka ned Carola från piedestalen. Jag håller med alla de stora tidningarna: Carola och Johnson hade det bästa schlagerbidraget och skulle ha klarat sig bäst i Europa. De kan fortfarande vinna. Låt oss hoppas att det blir så.

Och jo, Carola är så jävla jävla snygg.

Postat av: Axel

Publicerad 2008-02-17 12:08:14

Men... vad innebär det att "vara stor" egentligen? För ESC har ju en mycket större (och mindre påläst) publik än exempelvis musikalerna i England. Om hon nu är så himla känd, skumt att det gick så dåligt senast då. Haha.

Och ja, det kanske kommer gå fördjävligt om Cancerbröderna går vidare till ESC, men du måste väl ändå inse att dom inte kommer vinna och bli skickade till ESC?

Postat av: Nina

Publicerad 2008-02-17 13:04:20

Sen är det ju underbart att vi människor tycker olika. Ville bara flika in med det! Peace!
Kram

Postat av: Idha

Publicerad 2008-02-17 16:43:27

Nina: Håller med dig om avundsjukan.
Axel: Det gick ju skitbra senast. Hon kom femma trots att hon hade HELT FEL låt. Alla andra hade kommit sist med den. I schlagerkretsar är Carola SVINSTOR. Jag är för fan medlem på carola.com, jag vet ALLT om Carola och hur stor hon är i Europa. Du vet förmodligen NADA om det. Carola är ju inte "stor" som i Roxette- eller ABBAstor så klart, men för schlagernördar är hon en ikon. Folk höll ju på att ta ihjäl henne i Aten. Folk vallfärdade till Aten för att Carola skulle vara med. Nej, inte bara svenskar. Jag är rädd att du får se dig besegrad i den frågan...

Inte vet jag. Röstar man in bröderna Cancer i finalen måste man ju tycka att det är en bättre idé att skicka dem än att skicka Carola. Och då är ju världen galen!

Postat av: Axel

Publicerad 2008-02-17 17:33:50

Idha, jag bryr mig inte huruvida du anser att du "besegrat" mig i frågan. Och nej, jag vet förmodligen nada om Carola (i jämförelse med dig). Haha, ärligt talat, det finns nog ingen universitetskurs som heter Carolavetenskap A, 20 p. på något som helst universitet varken i Sverige eller i Europa (där hon är så stor) så jag tror att kunskap om just Carola nog ändå är kunskap man kan klara sig rätt bra utan ändå.

Angående "bättre idé att skicka Cancer": Det kan ju vara så att många tänker "men Carola får ju ändå så många röster" och så ids dom inte rösta... ett välkänt fenomen. Eller så är folk trötta på Carola.

Jag tror det är med dig och Carola som med många andra fans och sina idoler, där all idoldyrkan blir för stor går förmågan att avgöra om idolens prestationer är bra out the window.

Och femteplats är väl ändå inte bra? Det enda som räknas är att vinna, det vet alla. Du däremot verkar veta "NADA" om det. ;)

Postat av: Fredde

Publicerad 2008-02-17 17:55:58

1. Carola borde ha gått vidare.
2. Hon är inte så snygg, lite milfig någonstans därunder, men ändå.
3. Vi måste rösta för vinst, inte låta falukorvsätarna sing along-rösta på ett ESC-ogångbart (kan man skriva så?) bidrag för att bröderna ser roliga ut.
4. Det är bra att människor tycker olika. Men ibland tycker de fel :)

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2008-02-17 18:06:42

Idha är urförbannad och jag ler förnöjsamt. Tänk så olika det kan vara!
Nu är det ju faktiskt så att det är låten som tävlar. Inte artisten. Hur stora eller små artisterna är ska inte ha nån betydelse. Carolas låt var helt enkelt inte bäst. Det visar omröstningen. Må bästa låt vinna, fast egentligen skiter jag i alltihop! Det finns viktigare saker här i livet att bry sin hjärna med! Visst?

Postat av: Fredde

Publicerad 2008-02-17 19:01:27

"Nu är det ju faktiskt så att det är låten som tävlar. Inte artisten." Snick Snack Babban. Om Christina Aguilera inte sålde mer skivor på det skulle hon inte byta stil, religion och sexualitet varannat år. Populärmusikstjärnornas utsidors påverkan på föräljningen är så grundligt undersökt att det inte går dit en till; Och alla undersökningar pekar på samma sak. Det spelar roll.

Postat av: Idha

Publicerad 2008-02-17 19:14:09

Fredde I'm with you. Och Axel: Att dissa kunskap för att den skulle vara mindre värd tycker jag är riktigt snobbigt och otäckt. Huvva. Ett pinsamt försök att släta över att du faktiskt hade fel och att jag hade rätt i fråga om Carola och Europa. Att du dessutom tar dig friheten att peka ut mig som ett jävla galet freak som "dyrkar Carola" gör mig förbannad på riktigt. Ursäkta, men jag är 27 år och inget galet fan. Jag tycker att Carola sjunger jävligt bra, jag tycker om schlager och jag tycker att Carola är snygg.
Carola är galen, men hennes och A.Js låt var bäst och de var de bästa artisterna. Det är inte bara låten som tävlar längre. Tror man det är man nog född för länge sedan, som i Babs fall. :) Hahaha.

Ja, det är väl möjligt att folk "är trötta på Carola" eller "struntade i att rösta." Men vad har det med diskussionen att göra? Har jag sagt att det INTE kunde vara så? Nej! Gud hjälpe mig.

Postat av: Idha

Publicerad 2008-02-17 19:14:19

Fredde I'm with you. Och Axel: Att dissa kunskap för att den skulle vara mindre värd tycker jag är riktigt snobbigt och otäckt. Huvva. Ett pinsamt försök att släta över att du faktiskt hade fel och att jag hade rätt i fråga om Carola och Europa. Att du dessutom tar dig friheten att peka ut mig som ett jävla galet freak som "dyrkar Carola" gör mig förbannad på riktigt. Ursäkta, men jag är 27 år och inget galet fan. Jag tycker att Carola sjunger jävligt bra, jag tycker om schlager och jag tycker att Carola är snygg.
Carola är galen, men hennes och A.Js låt var bäst och de var de bästa artisterna. Det är inte bara låten som tävlar längre. Tror man det är man nog född för länge sedan, som i Babs fall. :) Hahaha.

Ja, det är väl möjligt att folk "är trötta på Carola" eller "struntade i att rösta." Men vad har det med diskussionen att göra? Har jag sagt att det INTE kunde vara så? Nej! Gud hjälpe mig.

Postat av: Axel

Publicerad 2008-02-17 20:53:49

Men viss kunskap är mer värd än annan, precis som viss schlager är mer värd än annan, eller hur? :)

Haha, men dyrkar du inte Carola då? Att du är 27 spelar ingen roll, man FÅR dyrka, det är inget fel i det. Kom igen, våga stå för din nördighet! Jag dyrkar en herrans massa artister. Okej, inte "en herrans massa", men några, nog tål jag att dom kritiseras. Och "jävla galet freak" var nog din egen tolkning, var är självdistansen?

Du måste ju kunna ha en blogg och få kommentarer utan att gå i taket om folk tycker annorlunda än dig. :D Du brukar ju alltid hävda att "folk får tycka olika".

Nu tycker inte "svenska folket" att Carolas låt var värd bättre än att komma till andra chansen. För mig spelar det ingen större roll.

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2008-02-17 21:34:09

Jag skriver att artisten inte SKA ha betydelse. Men tyvärr är det så, vilket jag anser vara fel. Jag önskar att alla gillar musik utan att bry sig om ifall artist/musiker är hårförlängda, har döskallemössa, ballerinakjol, är troende, ateister, turkar eller va fan som helst! Snick Snack på mig!

Och tack Gode Gud att jag är född för jävligt länge sen så jag slipper vara ung idag! Jag är inte ett dugg avundsjuk på er!

Och Idha, visst brukar du alltid hävda att alla får tycka vad dom vill och bli respekterade för det?
Känns det bättre om jag ändrar mig och håller med dig i denna fråga? Blir du glad då? :-D

Postat av: Idha

Publicerad 2008-02-17 21:43:01

Nä, men det är ju just det som är problemet, Axel. Jag bryr mig om hur det går för Sverige i schlagern, det gör inte du. Jag brinner för schlager och tävlingen, det gör inte du. Man kan tycka att viss schlager är bättre än annan. (Du tycker väl att viss musik är bättre än annan) men att påstå att viss kunskap är mindre värd tycker jag är pinsamt. Jag har inte sagt att något är mindre värt, jag har sagt att Carolas bidrag skulle klara sig bättre i Europa. Jag tycker visst att man får tycka olika, men jag tycker inte att du har rätt att säga att jag inte kan bedöma Carola för att jag "dyrkar henne." Det är inte rättvist. Alla tidningar gav ju henne fyra eller fem plus så uppenbarligen var det ju fler än jag som tyckte att det var vansinne att hon inte gick vidare. Jag tycker helt enkelt inte att du kan omyndigförklara mig, jag har rätt till en åsikt jag också (precis som du.) Och att Carola "bara" kom femma visar ju bara vad hon skulle komma med en bra låt. Etta.

Barbro: Dig har jag inte alls velat dissa! Du har inte hoppat på min person/min myndighet på något vis. :) Jag höll bara inte med dig. Självklart får man tycka som man vill. Jag tycker att det är najs att showen också spelar roll.

Postat av: Idha

Publicerad 2008-02-17 21:43:31

Nä, men det är ju just det som är problemet, Axel. Jag bryr mig om hur det går för Sverige i schlagern, det gör inte du. Jag brinner för schlager och tävlingen, det gör inte du. Man kan tycka att viss schlager är bättre än annan. (Du tycker väl att viss musik är bättre än annan) men att påstå att viss kunskap är mindre värd tycker jag är pinsamt. Jag har inte sagt att något är mindre värt, jag har sagt att Carolas bidrag skulle klara sig bättre i Europa. Jag tycker visst att man får tycka olika, men jag tycker inte att du har rätt att säga att jag inte kan bedöma Carola för att jag "dyrkar henne." Det är inte rättvist. Alla tidningar gav ju henne fyra eller fem plus så uppenbarligen var det ju fler än jag som tyckte att det var vansinne att hon inte gick vidare. Jag tycker helt enkelt inte att du kan omyndigförklara mig, jag har rätt till en åsikt jag också (precis som du.) Och att Carola "bara" kom femma visar ju bara vad hon skulle komma med en bra låt. Etta.

Barbro: Dig har jag inte alls velat dissa! Du har inte hoppat på min person/min myndighet på något vis. :) Jag höll bara inte med dig. Självklart får man tycka som man vill. Jag tycker att det är najs att showen också spelar roll.

Postat av: Idha

Publicerad 2008-02-17 21:44:00

Fan att den uppdaterar twice, sidjäveln! :)

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2008-02-17 21:49:15

Är du säker på att du inte uppdaterar medvetet för att publicera dig TVÅ gånger! Som "Andra chansen" ungefär! Hahahahahahahah!!!

Postat av: Axel

Publicerad 2008-02-17 21:55:59

...men jag får inte bedöma Carola för jag vet "nada" om henne? Haha, det här är roligt!

Och jag har aldrig sagt något om att du inte har rätt till din åsikt, förstår inte varifrån du fått det, ärligt talat.

Du kan jävligt mycket om Carola. Fine. Jävla svenska folket att dom röstade "fel". Än har det ju inte färdigröstat så vem vet...

Och faktum är ju att det är lätt att vara hemmablind när det kommer till idoler, det är inget unikt för dig utan gäller nog dom flesta som har idoler, det är kanske rent av lite av charmen i att ha en idol, att man kan ha sånt överseende med dåliga grejer utan att ens må dåligt av det. Nu säger jag inte att det var "en dålig grej" som Carola gjorde senast, bara att bedömningen kan bli rätt grumlig om man är för förtjust i artisten.

Postat av: Idha

Publicerad 2008-02-18 07:59:09

"Och jag har aldrig sagt något om att du inte har rätt till din åsikt, förstår inte varifrån du fått det, ärligt talat."

Nej, men du har sagt att min åsikt förmodligen är fel eftersom jag är så fanatisk (idoldyrkan blablabla.) Det är väl att omyndigförklara någon? Du får visst bedöma Carola. Frågan är ju om du ens såg programmet? Du har ju nämligen inte sagt någonting om någonting som är relaterat till hennes framträdande i lördags. Bara att hon är ful och det tycker du nog att hon är alla dagar i veckan.

Frågan är ju om du bara kör en metagrej, för det hatar jag. När folk diskuterar med en om saker som de skiter i bara för att "diskutera." Då lägger man (jag i detta fall) in en massa personliga åsikter i en diskussion som är helt värdelös för att den andra ändå inte bryr sig och bara vill provocera. Så frågan, Axel är: Såg du programmet och vad tyckte DU? Nu är det bara jag som tycker och du som metadiskuterar.

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2008-02-18 10:39:31

Oj jisses! Vilket jädrans rabalder det har blivit här.

Jag håller med dig, Idha-gull. Det var väldigt oväntat att Carola och bifiguren inte gick vidare, och jag tycker att det var skittrist. Låt vara att jag inte är medlem i Carolas fan club, men jag älskar schlagerfenomenet och ingen förkroppsligar denna ärorika musikinstitution och förbrödring-genom-popkultur-idé lika väl som den kvinnan. Hon är en av de bästa sångerskor vi haft i det här landet, hon är ett under av professionalitet och fast hon är totalt skvattrig i skallen får hon mig ändå att vilja hoppa i säng med henne.

Lite annat i korthet:
Nej, det är inte längre låten som tävlar. Det är framträdandet i sin helhet. Det kan man tycka vad man vill om.

Jo, Carola är en av de få svenska tävlanden i år som någon utanför Norden hört talas om. Hon har dessutom (i shlagersammanhang) en bättre utomnordisk publik än tex the Ark har, eftersom hennes publik är engagerade i tävlingen (läs: röstar).

Det är larvigt att håna en femteplacering i ESC, särskilt med tanke på att Sverige det året var ett av endast två bidrag på topp tio som inte hade kvalat (dvs fått dubbelt så mycket tv-tid). Det skulle få andra svenska artister förutom miss C klarat.

Om man inte håller med någon har man självklart rätt att häva upp sin stämma och proklamera sin egen ståndpunkt. Men man MÅSTE inte. Och man behöver inte göra det på vilket sätt som helst.

Postat av: Lyxunge

Publicerad 2008-02-18 11:28:49

Jag har bara sagt att det inte spelar så stor roll för mig (om Carolas låt gick direkt till final eller om hon nu hamnade i andra chansen), jag har inte sagt att det inte vore roligt om det gick bra i ESC. Ungefär som att jag inte är speciellt intresserad alls av kvalet till fotbolls-EM men när det väl är slutspel är jag peppad.

Carolas framträdande var väl som Carolas framträdanden är mest, hästvibratot intakt. Jag tror tvärt emot dig inte att Carolas låt skulle kunna vinna i ESC, jag tror den är för typiskt sverigeschlageraktig, skicka Kebabpizzan vettja! Carola var okej, varken mer eller mindre, allt hon rör vid blir kanske inte guld. Faktum är ju att "svenska folket" röstade som det röstade och Carola gick till andra chansen, ditt inlägg är så onyanserat, som att alla utom Carola är dumma i huvet, som att det är helt kört för Carola, men det är det ju inte, dessutom har det ju "historiskt sett" (i alla fall så länge det varit möjligt) visat sig att andra chansen/kval kan vara ett bra tillfälle att ytterligare dunka in en låt i folks medvetanden.

Och nu känns det som att du inte kan läsa. Jag säger inte att din åsikt är fel eller att du inte är berättigad till den, utan att det kan vara svårt att jämföra sin idols prestation med en prestation av någon man inte gillar (exempelvis Cancerbröderna) helt enkelt för att ens grundinställning är såpass färgad av idolskapet. Att du tar det här personlig eller som en omyndigförklaring tycker jag bara ytterligare tyder på att Carola ligger dig så varmt om hjärtat att du tappar perspektiv på saker och ting. Sänk garden lite och ge efter för din nördighet, ALLA som har en idol funkar på samma sätt, i olika stor utsträckning. Det är inget fel i det.

Jag upprepar: Det är inget fel i det, det är inget fel i det, det är inget fel i det, det är inget fel i det, det är inget fel i det, det är inget fel i det, det är inget fel i det, det äär inget fel i det, det är inget fel i det.

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-02-18 13:59:08

"röstade som det röstade och Carola gick till andra chansen, ditt inlägg är så onyanserat, som att alla utom Carola är dumma i huvet, som att det är helt kört för Carola, men det är det ju inte, dessutom har det ju "historiskt sett" (i alla fall så länge det varit möjligt) visat sig att andra chansen/kval kan vara ett bra tillfälle att ytterligare dunka in en låt i folks medvetanden."

"HISTORISKT SETT" har inget svenskt bidrag som gått till final via andra chansen vunnit. Axel: Detta är min blogg. Jag får skriva personligt färgade inlägg. Jag får skriva när jag är arg. Det gör även du i din blogg. Ska jag hoppa på hur du skriver och hur onyanserad du är i dina blogginlägg? Och varför tror du att jag tar det du säger personligt? Jag påpekar bara att du kanske inte ska uttala dig om hur JAG är som person (tar åt mig för mycket enligt dig) eller hur JAG reagerar utifrån saker eller hur mycket JAG tycker om Carola eller hur mycket JAG eller hur JAG skriver.

Du kanske helt enkelt ska koncentrera dig på det du faktiskt vet något om: Nämligen hur du själv är/beter dig/skriver/dyrkar.

Det som irriterar mig är inte att vi tycker olika. Det som irriterar mig är att du påstår att du vet varför jag reagerar på olika sätt. Hobbypsykologer är det värsta jag vet. Jag har inte bett om dina åsikter kring hur jag skriver eller kring hur jag reagerar. Du kan läsa någon annan blogg om den här är för onyanserad för din smak.

Postat av: Idha

Publicerad 2008-02-18 14:04:11

Och det sista "Sänk garden och ge efter för din nördighet." Jag DÖÖÖR! Det är ju tur att jag är just vuxen så att jag får bestämma själv hur jag gör. Det är inte upp till dig att bedöma hur jag är eller reagerar, jag blir TOKIG!

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2008-02-18 14:15:35

Hur det nu än är med allting så kan vi konstatera:
Carolas samtliga bidrag genom tiderna borde ha framförts av Idah själv! Du ÄR drottningen! Du skulle ha sopat rent överallt där du dragit fram! Du är mer Carola än hon själv nånsin har varit/kan bli! Sant!!! :-D

Postat av: Lyxunge

Publicerad 2008-02-18 14:37:19

Jamen då läser jag nån annans blogg. Vi ses!

(Missa inte schlagerchatten på Aftonbladet!)

Postat av: Lyxunge

Publicerad 2008-02-18 14:39:00

...och ja, det vore roligt om du hoppade på mig när jag är onyanserad i min blogg! Kommunikation är grymt skoj. Jag tror jag klarar av det.

Postat av: Idha

Publicerad 2008-02-18 15:08:07

Ja, vi ses! Fånig avslutning av dig, Axel, men annars var nog det här ditt bästa och mest nyanserade inlägg. Ganska ironiskt, men helt okej. Jag lägger nu ned schlagerdebatten som inte alls blev så rolig som jag trodde utan bara blahablaha. Hur blev det så här? Jag sätter 100 spänn på att Axel skyller på mig och har en bra teori! Hahaha.
Idha

Postat av: Axel

Publicerad 2008-02-18 15:15:42

Jag har bra teorier om allt och dom som gäller detta blogginlägg har jag redan redogjort för ovan. Jag har även teorier på "hur det blev såhär". ;) HÄHÄHÄ!

Fånig avslutning? Jag menar det! Hoppa mer på mina onyanserade inlägg, I dare you! :)

Kom till schlagerchatten nu, det är ju Carola! Jag har fått med en fråga! Haha... ingen bra en, men ändå.

Postat av: Idha

Publicerad 2008-02-18 16:00:40

Haha, jag kunde tyvärr inte, satt i bilen på väg hem from work. En sak bara: Var det INGEN som fattade att det här var mer ett roligt inlägg om schlagern än ett jättearg-på-allvar-inlägg? Alltså, jag ville mer göra en aggressiv och humoristisk skildring av schlagern än att ni skulle tro att jag var så där upprörd på riktigt...

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2008-02-18 16:32:11

Jag fattade, men det är ju inget nytt precis. :-D

Postat av: Idha

Publicerad 2008-02-18 16:43:19

Haha, klart att du fattade. Jag menade alla andra. :)

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-02-19 18:39:24

oj, jag blir rädd! Jag såg tyvärr inte schlagern men jag kan tänka mig att Carola och A.J rockade fetast!

Postat av: ewe:)

Publicerad 2008-02-23 00:56:01

Jag tycker verkligen att du skriver bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela