Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Ej för den känslige läsaren!

Publicerad 2008-02-24 13:32:09 i Schlager,

Jag: Patrik Isaksson. Han har legat med cancermurra.
Tamara: Jo, han har vidrört cancer med kuken.

Oavsett om Patrik verkligen har vidrört cancer med kuken eller inte var hans bidrag igår mycket mycket lamt. Jag önskar att jag hade mer ork att skriva, men jag har bara sovit två timmar inatt. Mina schlageråsikter i korthet:

1. Frida feat. Headline
Och det är fan illa. När fru Schlager (jag) vill skicka ett skånskt bidrag till ESC kan inte startfältet ha varit särskilt starkt. Vi kan självklart inte skicka Frida, men hon var bäst igår. Upp och hoppa blir en hit.

2. BWO
"Jag vill vara lika sexig som Ola Salo, men det gååååår inte." Mesig ABBAfejk. Oh mama can't you tell. Nä. För tamt. Det händer ingenting. Man har hört och sett det förr.

3. Thérèse Andersson
Hon visade visserligen mycket ben, men det var ändå inte särskilt kul. Varför hade de sminkat bort hennes redan obefintliga ögon? Hon sjöng rent, vilket var trevligt som omväxling.

4. Ainbusk
Var Josefin full i år också? Det var svårt att avgöra, men hon är ju så snygg och sjunger ju så bra. Tråkballad.

5. Caracola.
En blond ögonstelopererad tjej som stirrade ut tittarna, en mörk tjej som kanske var söt, kanske inte och så den rödhåriga grislisan. Alla sjöng falskt. Alla hade långa ben. Men visst. Gillar man Hanson så var det här ganska likt.

6. Patrik Isaksson. När blev han gubbe? undrade Tamara. Det undrar jag också, och han fladdrade alldeles för mycket med näsborrarna för min smak. Tråk tråk tråk. Betydligt sämre än "Faller du så faller jag."

7. Balkanjävel - what's his name? Först ska jag sjunga lite ballad och sedan ska jag bli BalkanJerryWilliams, för det tycker jag är en bra idé. Jaha. Det var ingen annan som uppskattade din innovation. Hoppas att du njöt av dina tre minuter.

8. Escobar. Är gruppen döpt efter skjuten fotbollsspelare (backen Escobar som gjorde självmål i VM 1994) eller knarkkung? Medhörningen måste ha varit usel för sångaren låg mycket konstigt till hela vägen och jag somnade någonstans strax före mitten. Blä.

Jag tycker fortfarande att Johnson och Häggkvist har årets bästa bidrag. Kanske kan Perelli utmana, men då måste hon klippa bort flygigheten i frisyren.

Carina Berg är det roliga i hasch. Det är fint. Hoppas att jag är det för någon. Kanske för Isak som nyss kände Grynet genom magen för första gången. En ordentlig kick rakt in i Isaks handflata.



Kommentarer

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2008-02-25 08:44:12

Hurra! Grattis till Isse, och tack och lov att ni slipper jaga den första sparken lika länge som vi.

Hoppas du fick sova ut hemma (utan en sovpratande dårpippi bredvid dig. Förlåååååt!), och att nackjävel är bättre.

Postat av: Idha

Publicerad 2008-02-25 22:11:38

Jag tyckte att du var MUY underhållande där jag låg! Ja, jag berättade för Isak att ni hade jagat spark ett tag och han blev lite skärrad. Exakt då kickade Grynet till honom. Bra Grynet!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela