Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Fru Karlsson

Publicerad 2008-01-31 19:37:21 i Krönikor,

Jag och Isak gifte oss för drygt fem månader sedan och det gick förhållandevis fort för mig att vänja mig vid det nya efternamnet. Eleverna började genast kalla mig för Mrs K, Mme K och Fru K, vilket så klart hjälpte mig att inse att jag nu faktiskt var och ÄR fru Karlsson. Det gick desto långsammare för andra att förstå. Isak, till exempel, förvirrade halva barnmorskekåren genom att ropa att "Idha Lindquist sitter och väntar härinne!" när vi skulle på ultraljud. Inte fan fanns det någon Idha Lindquist i deras papper. Bara en Idha Karlsson. Heja!

Idag blev jag verkligen Idha Karlsson. Körkortet kom. Mitt nya. Det känns skönt att det inte var av åldersskäl som jag blev tvungen att skaffa nytt körkort och det känns jävligt skönt att det nu dröjer tio år innan jag behöver byta körkort av åldersskäl. Man får fan inte vara dum! Gift er åtta-nio år efter att ni har tagit körkort. 

Jag var in på min fina bank idag också. Handelsbanken. Ingen kö! Ni som har Swedbank är galna. Magnetremsan på betalkortet pajade för några veckor sedan, så nu har jag snart ett bankkort som det står Idha Karlsson på. På ICA-kortet står det fortfarande Idha Lindquist, men pö om pö utplånas hon. Det känns faktiskt helt okej. Jag är ju en Karlsson nu. En stolt en. 

Någon föreslog att jag skulle heta Idha Li-Karlsson. Jag var kallad Idha Li under hela högstadiet och vissa av mina vänner har fortfarande inte slutat kalla mig det. Dessutom är ju kopplingen till Pamela Lee-Anderson himla rolig. Men jag nöjer mig med Karlsson. Det låter så jävla rejält och sanningen att säga: Jag är jävligt rejäl. Hahaha. Dessutom betydligt snyggare (eller åtminstone naturligare) än Pamela Lee-Anderson.

Kommentarer

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2008-02-02 10:01:03

Jag har hittat den BÄSTA presenten till dig! HAHAHAHA! Hoppas bara att den hinner komma i tid, annars får du den i efterskott. Men tro mig - det är den BÄSTA någonsin!

Postat av: Idha

Publicerad 2008-02-02 11:29:59

ÅH NEJ! Nu fick jag ju världens press på mig.... ojojojojojojojojojojoj!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela