Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Lista snodd av Sam

Publicerad 2008-01-15 23:16:21 i Listor/utmaningar,

Favoritcafé: Rob's café and bistro. Hahaha, nä, men ett klart lyft för Ålidhem. Jag gillar News.
Favorittidning: Gravid? (Tack Tam!) Eller varför inte Knep och knåp!
Största saken som händer i sommar: Jag och Isak blir föräldrar. Det är faktiskt det största som hänt i mitt liv.
Favoritplagg i garderoben just nu: De enda jeans jag fortfarande kan ha efter min 2.5 kilos viktuppgång och efter att magen började puta. :)
Byter gärna garderob med: Just nu, någon som blev mamma typ för tre månader sedan?
Vanligaste färgen på mina kläder: Kanske svart.
I sommar kommer jag att gå klädd i: Naken helst. Sedan sådant jag får på mig efter förlossningen.
Men absolut inte i: Storlek xs.
Byxa eller kjol: Just nu: Kjol.
Så många skor har jag: Många, men använder just nu bara mina stövlar.
Sminktips till allmänheten: Jag är sämst på smink, ger inga råd. Vill inte förstöra någons look.
Senast utlästa bok: Ett barn blir till.
Mitt rum kan beskrivas som: Öh. Mitt rum? Min lägenhet: Sliten, retro och mysig.
Mig själv med tre ord: Engagerad, framåt, rolig
Jag tränar: Jag får just nu bara simma och gå "korta promenader med korta steg" för barnmorskan, så det är bara promenader för närvarande.
Jag ville bli när jag var liten: Sångerska.
Höger- eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: Oväntat pigg med tanke på vad klockan är. Glad, typ.
Är det nåt du absolut inte äter: Ja, ägg. Och just nu en del annat också. Som lever.
Kläder just nu: Isaks långkalsonger, en IKSUt-shirt.
Musik just nu: Radio eller det Isak spelar. 
Vad sa du senast: "Hej!"
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: Studentupploppen i Paris -68 vore ju kul, men det räknas kanske inte som en annan epok. Isf skiter jag i att svara.
Fisk eller badkruka: Mitt emellan
Hur många kuddar sover du med: en eller två.
Favoritväder: Sommar och sol.
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: Detta är omöjligt. Om jag var fast där skulle jag knappast ha tänkt "de här sakerna tar jag med mig om jag blir fast på en öde ö." Men jag skulle förmodligen ha med mig Onico, min mobiltelefon och mina nycklar. För det har jag alltid annars.
Spelar du nåt instrument: Ringrostigt piano och möjligtvis tvärflöjt (tror att det sitter i ryggmärgen, men oh så länge sedan.)  
Morgon- eller nattmänniska: Mer kväll än morgon.
Sparare eller slösare: Slösare. Som fan.
Bästa film: Omöjligt att svara på, men Pans labyrint var mycket mycket mycket bra. Bäst på skitlänge.
Kommer du ihåg din första kärlek: Ja
Älskar du henne/honom fortfarande: Nej
Har du några homosexuella vänner: Ja
Tror du på mirakel: Ja
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Ja, men jag tror också att de allra flesta kan vara otrogna i specifika situationer när de inte mår bra i förhållandet till exempel. Det är självklart fel, men inte omänskligt.
Ser du på kärleken som ett misstag: Va?! Jag fattar knappt frågan. Nej, jag ser det inte som ett misstag.
Hur många barn vill du ha när du blir stor: Jag börjar med det här och ser hur det går först...
Bio eller promenad: Promenad. Jävla P-Å.
Är du kittlig: På vissa ställen (ej de vanliga.) Träffar man rätt blir jag faktiskt vettskrämd.
Snarkar du? Nej, men gnisslar tänder.
Stjärntecken? Vattuman
Rädd för insekter? JO! Fast bara malar.
Äckligaste insekten: Maläckeläckel, stay away!
Det här är jag bra på: Planera, språk, anpassning till andra människor och udda situationer, uttrycka mig.
Bästa bok? "Skitsvårt. Men La vie devant soi är ju jättebra.
Vad vill du jobba som? Lärare. På en bra skola som Sävar, men gärna på ett gymnasium i framtiden. Journalist vore kul.
Chips, morötter eller godis? Just nu: Morötter eller sura, röda band. Inget annat godis än så surt så att man har ont i munnen i DAGAR efteråt.
Pizza eller hamburgare? Hemmagjord pizza.
Skriver du dagbok? Nej, inte längre. Bloggen har liksom tagit över den funktionen. Lite synd, för det mesta av det allra innersta finns därmed inte kvar.
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Nej.
Stökigt eller välstädat? (ditt rum) : Sovrummet är oftast stökigt.
Gungar du på stolen? Ja, det gör jag nog ibland...
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? Alltså, nånsin och nånsin. I så fall i en psykos eller om jag var hög. Det skulle innebära att jag blev jättesjuk eller att någon drogade mig. Alltså hoppas jag på att jag aldrig hoppar bungy-jump.
Vilken hand håller du gaffeln i ? Fel hand. Trotsig som jag är.
Är du rädd för blod? Nej. Jag är härdad från min tid som vårdbiträde.
Saltar du på maten? Nej.
Gillar du att sjunga? Ja
Anser du att du är stark? Ja. Särskilt mentalt. :) Men jag har jävligt starka ben. Min muskel på smalbenet finns det de som tränar spinning i år och ändå inte lyckas prestera. Åtta fotbollsträningar i veckan i flera års tid gav resultat som fortfarande sitter kvar...
Brukar du sola? Inte solarium. På sommaren blir jag rastlös om jag bara solar, men jag går gärna runt utomhus.
Vad gör du om du får hicka? Dricker ett glas vatten upp och ned.
Använder du knark? HAHAHAHAHA. Nej! Jag är inte dum i huvudet.
Kaffe, te eller inget? Te om jag måste välja. Men jag gillar kaffe också. Lite mindre dock nu när jag är gravid.
Har du en besatthet? Oj. Säkert, men ingen jag kommer på just nu.

Sov gott!

Kommentarer

Postat av: Maja Widmark

Publicerad 2008-01-16 13:19:09

hej din gammfru!ville bara gratulera så mycket till tjejen i magen (för jag är helt övertygad om att du och Isak BARA kan tillverka tjejer). Så hej Polly, du är inte så värst stor nu men väx till dig och kom ut snart för du har två helt underbara föräldrar som väntar på dig.En go mamma som kan lära dig allt du behöver veta om sport och en otroligt söt pappa som kan lära dig allt om hur man diskar och lagar mat..haha,har jag rätt? grattis igen, hoppas jag får träffa er snart!kramar MAJA!!

Postat av: Sam

Publicerad 2008-01-16 13:24:47

Fin lista. Haha, jag som tror att det kommer bli en pojke. Eller trodde först. Men nu är jag inte säker,. Vad tror ni?

Postat av: Idha

Publicerad 2008-01-16 14:01:55

Haha, jag tror också att det är en pojke, men vi är inte säkra på vad han ska heta i så fall. Hörru Maja, vi kan tillverka allt! :) :)

Postat av: maja widmark

Publicerad 2008-01-16 16:03:49

vi får väl se=)... kom just på en sak! väntar man barn MÅSTE man bli medlem på sidan familjeliv.se. En mamma och pappa-sida (som faktiskt är väldigt poppis här i ske-å) där man kan blogga, läsa om gravidititet och det bästa... massa forum där man kan fråga och läsa om sånt man undrar och skulle vilja veta!tyvärr är jag inte själv så mammig längre på sidan (slutat läsa om blöjor och amningsbh:ar m.m.) jag är mest inne på det ockulta forumet. Jag heter Widdan på sidan, bli medlem nu! kram

Postat av: Idha

Publicerad 2008-01-16 16:28:54

Jag är redan medlem, heter Mme K. Tyvärr tycker jag att det är väldigt mycket idioter som hänger på sidan... man blir mest uppskrämd (för t.ex. MA) eller förbannad. Jag har redan fått en mild tillsägelse när jag försökte förklara matte för en cp-morsa. :) Men du kan skriva till mig om du vill, jag hänger med i några trådar.

Postat av: maja

Publicerad 2008-01-16 17:22:52

varför blir jag inte förvånad att du redan fått en tillsägelse?det är SÅÅ typiskt er Lindquistare!varför stavar ni med u förresten?måste ta upp det med johanna också, aldrig tänkt på det förut, men jag blir lite störd=).. ska kolla upp dig. passa på att kika på mina bilder och så när du är in där!

Postat av: Idha

Publicerad 2008-01-16 22:03:21

Hörru! Jag är ingen Lindquistare, jag är numera en stolt KARLSSON med K! :P

Postat av: Sara

Publicerad 2008-01-17 21:29:59

Jag såg just "Vi äter ihjäl oss och är gravida" och där tipsade de om vattengympa! En av de tjocka och gravida sa att hon under tidigare graviditeter haft mycket problem med uppblottnad bäcken och inte kunnat jobba sedan v. 17 men med denna mirakelmetod fortfarande kunde jobba i v. 30!

Postat av: Sara

Publicerad 2008-01-17 21:32:07

Och nu menar jag ju inte att du är tjock utan bara att ditt bäcken säkert skulle må bra av det.

Postat av: Idha

Publicerad 2008-01-21 13:18:23

Jo, men jag har ju inte foglossning utan är överrörlig från början. Simma är bra, men vattengympa var barnmorskan inte så peppad på.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela