Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Say what?

Publicerad 2008-01-16 16:27:02 i Skola,

En av mina elever har varit bortrest över jul och kom inte tillbaka förrän igår.

- Welcome back! säger jag.
- Thanks and congratulations (eleven pekar på min mage.)
- Thanks! So you heard the rumours?
- Yes, and I saw it on your boobies.


Fy fan vad generad han blev när han insåg att han hade sagt det rakt ut. Vad jag gjorde? Jag skrattade. Som fan. Tillsammans med resten av klassen. Jag tyckte inte alls att det var någon fara. Klart att det syns på mina boobs. Han menade verkligen inte att vara otrevlig eller sexistisk. Han råkade bara vara ärlig.

Idag går jag in i vecka 16 och i helgen måste jag shoppa mammakläder, för alla mina tröjor slutar nu vid naveln eftersom jag är så tjock. Nåja. Jag har några plagg jag kan ha, men som lärare vill man verkligen variera från dag till dag, så ungarna inte tycker att man är en slusklärare. Hahaha.

Kommentarer

Postat av: zoxor

Publicerad 2008-01-16 17:00:09

Grattis till barnet, haha! Bara så du vet skriver jag mest bara för att provocera och det är inte min egentliga åsikter ;p

Postat av: Johanna (willes syrra)

Publicerad 2008-01-16 19:14:16

hahaha, du verkar ha roliga elever :)

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2008-01-16 21:13:10

Hahahaha! Härlig elev! Snart måste Isak dela med sig av boobiesarna, VILL han det?

Eftersom ni nu är från Skellefteå så faller det sig naturligt att barnet, om det blir en flicka, ska heta Pelitta (efter Hakka) och om det blir en gosse kan han heta Hakan. Eller Håkan då, om ni inte vill att han ska vara så internätisk. Hehehehe!!!

Postat av: Idha

Publicerad 2008-01-16 22:02:19

HAHAHAHAHAHAHAHA. Mina elever är bäst och Barbro Binda: Vi tackar så mycket för namnförslagen men hoppas att det aldrig kommer fram vad barnet har för ursprung. Förhoppningsvis går det inte att spåra via hakan, men vi vet ju inte detta än! Isak vill nog inte dela med sig av boobisarna. Ibland kan jag vakna mitt i natten av att han greppar en av bara farten, men he has got to get used to it! :P

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2008-01-17 14:18:57

Det är alltid roligt när spärren mellan hjärna och mun glappar lite. :-D

Men varför blev åttorna ledsna över graviditeten? Visst var det så att du ändå "bara" var anställd fram till sommaren? Visste de inte om att du skulle sluta då?

Postat av: Sambo

Publicerad 2008-01-17 14:55:04

Chansen är nog ganska stor att de hade försökt behålla mig även i nian, så eleverna har noll koll på hur länge jag blir kvar eller ej. Eller ja, nu när jag är preggo har de ju det.

Postat av: elin wiklund

Publicerad 2008-01-19 01:29:48

Nu måste du komma hem så jag få se magen på dig =). Hoppas allt gå bra för er.

Postat av: Idha

Publicerad 2008-01-20 00:47:44

Haha. Elin, I'm coming, helgen före Wille fyller år! Då ska moster få se och känna.

Postat av: beundare

Publicerad 2008-01-20 18:47:39

hej! kan du inte lägga upp någon bild på 3D-ultraljudet så man får se hur det blir? Har inte sett det med egna ögon så det vore riktigt KUL!/roliga berta

Postat av: Idha

Publicerad 2008-01-20 18:50:08

Roliga berta, nej, jag vill inte lägga ut bilder på mitt foster i en blogg. Tyvärr.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela