Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Vad var det jag sa?

Publicerad 2008-01-31 19:48:46 i Det är fan sant,

Jo! Att Tuva är en skithund! Och nu har hon fått en storm uppkallad efter sig. Njut av dina femton minuter, Tuva!

Ur dagens Aftonhora:

Nu har stormen Tuva nått Sverige


I Norge slets taket av ett ålderdomshem. Under eftermiddagen nådde stormen Tuva den norska kusten. I Kristiansand slets taket av på ett ålderdomshem och i Skagerak slår åtta meter höga vågor in mot land.

Jo ni! Tuva, skithunden, hade lätt kunnat åstadkomma det där. Vem Tuva är? Isaks föräldrars finnspets. Skäller jämt och är aldrig gosig. Bara sur och trist. Jag kan få på pälsen för att ha skrivit detta. Hahaha.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2008-01-31 21:13:12

Jag blir lessen att du skriver så om Tuva. Förstår inte vad du har emot henne :( jag tycker iaf om henne och jag har då upplevt att hon är gosig.

Postat av: Sambo

Publicerad 2008-02-01 12:37:16

Haha, jag får nog skriva vad jag vill i min blogg. Du kan ju skriva positivt om Tuva i din blogg om du vill. Du får tycka vad du vill och jag får tycka vad jag vill. Eller? Hon är mindre gosig än alla andra hundar jag har träffat. :P

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-02-01 13:43:32

hahaha! klockrent att stormen är döpt efter Tuva!

Postat av: Sambo

Publicerad 2008-02-01 13:51:53

ELLER HUR?! Jag skrattade ihjäl mig, Isak också. :) :)

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2008-02-01 15:40:04

Ajaj! Inte kräkas bajs på hunden Tuva, det straffar sig! Du kommer att bli överbajsad av alla världens hundar inom en snar framtid! Tjenlitt ått dä!!!

Postat av: Axel

Publicerad 2008-02-01 21:26:25

Jag är ju ingen hundmänniska, men jag och Tuva kom riktigt bra överens. Ibland är det inte verktyget det är fel på utan användaren, månne?

Postat av: Idha

Publicerad 2008-02-02 09:35:23

Haha, men det är ju bara Emma i familjen Karlsson som gillar Tuva. Och så du då. :) Tuva har ingenting emot mig, men jag tycker att hon är en skällig, trist typ.

Postat av: Emma

Publicerad 2008-02-02 09:53:31

Det är inte alls bara jag som tycker om tuva. Sen skäller hon mycket minbdre nu för hon är gammal och trött. Tycker det är STOR skillnad.

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2008-02-02 09:59:58

Jag är inte heller något större fan av Tuva. Spöa mig om ni kan, familjen Karlsson, men jag står för min åsikt.

Postat av: Idha

Publicerad 2008-02-02 11:29:32

Haha, tack Teas mor. Emma, lugna ned dig. Alla har rätt att tycka som de vill. Du får gilla Tuva, det är okej för mig. Respektera att jag inte gör det.

Postat av: Linus

Publicerad 2008-02-07 12:30:16

Håhåhå! Äntligen något jag kan relatera till. Tuva hatar mig och har gjort det i kanske 12 år... Jag vet inte riktigt hur gammal hon är men hatet är då inte en dag yngre än hon själv. Ett hat som för övrigt är ösesidigt.

Det räcker med att jag spankulerandes uppför avfarten till det Karlssonska residenset för att hon ska skälla så till den grad att hon sätter i halsen (ja, det har hänt flera gånger). Storm kan man kanske kalla henne... fast det är som positivt på något sätt kan jag tycka - en naturkraft. Odjur, monster och byracka ligger närmare till hands kan jag tycka.

Postat av: Linus

Publicerad 2008-02-07 12:32:17

Herregud vad mitt språk blir lidande av att jag skriver medan jag sitter på BBB och jobbar. Ni får ursäkta.

Postat av: Idha

Publicerad 2008-02-08 07:24:00

Linus, du har helt rätt. Storm är för snällt! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela