Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Bitterfittan

Publicerad 2008-06-23 13:26:00 i Böcker, Flytt, Polly, förlossning,

En bok som alla borde läsa: Bitterfittan av Maria Sveland (tror att hon heter så.)

Eftersom vadslagningen nu är stängd kan jag ju göra det hela lite mer spännande genom att berätta:
1) att jag redan är öppen 1 cm
2) att slemproppen gått i omgångar idag och igår. Förmodligen har hela eller nästan hela kommit ut nu.
3) att jag har ganska mycket förvärkar.
4) att jag var in på förlossningen i Skellefteå i lördags på grund av misstänkt vattenavgång och att barnmorskan sa att jag ska vara beredd på att den kan komma tidigare än beräknat.

Det här behöver inte betyda någonting, men det kan betyda att det i dagsläget är morbror Fredde som ligger bäst till för att vinna en massa vin. Att jag går tiden ut/går över tiden är fortfarande fullt möjligt och inte alls någon chock. Men ska det vara så här i en månad till bryter jag nog ihop.

Just nu känner jag ingenting. Vi flyttar på och hoppas att Grynjo väntar med att komma tills vi har flyttat in i nyläggan. Så länge jag inte har förvärkar är det bara att jobba på som vanligt. Kanske lite lättare lyft än vanligt, men annars är det inga problem. Jag är sjukt vig och rörlig för att vara i nionde månaden. Alla barnmorskor kallar mig "graciös", vilket inte är hur jag själv skulle beskriva Idha just nu. :)

Nu kommer snart Samantha och firar oss i efterskott på tiomånadersdagen. Riktigt roligt. Frågan är när Fredrik Aaro ska komma och fira oss i efterskott på sjumånadersdagen? :) We're still waiting! Hahaha!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela