Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Vadslagning: When will the baby arrive?

Publicerad 2008-06-08 13:18:00 i Vinlotteri,

92 procent av alla barn föds mellan vecka 38+0 och 42+0. Här anordnas nu en vadslagning. Idén är snodd av Sofia och Anders som också ska ha en bebis snart.  

Vadslagningen gäller Grynets födelsedag. Insatsen är en vinflaska. Den som gissar närmast datumet vinner alla vinflaskor! Självfallet får man gissa på ett redan taget datum. Om det datumet vinner delar man på potten.

Beräknad förlossning är 11/7, men den kan lika gärna komma två veckor före/två veckor efter. Eller varför inte tre veckor före? Eller fyra? Man vet aldrig. Det är sjukt spännande.

Det finns tre regler:
1)Man får inte vadslå efter att mitt vatten gått/jag har fått kraftiga värkar/det är uppenbart att det är på gång.
2) Man får inte vadslå om man inte känner mig eller Isak IRL eller via nätet. Vi ska veta vilka personerna som vadslår är och det ska vara möjligt att avkräva alla deltagare vinflaskor.  
3) Man får inte vadslå efter den 28/6 då jag är i 38+0.  

Eftersom vi har snott idén av Sofia och Anders, fick de självklart gissa först!

Grynet kommer...

Sofia R-C: 13/7
Anders R: 17/7
Isak: 10/7
Idha: 18/7

Fyra flaskor i potten so far. Fyll på listan i kommentarsdelen. Jag uppdaterar listan i nya blogginlägg lite nu och då! Men kom ihåg: Det kostar en vinare om man vill vara med!  

/Idha, Isak och Grynet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela