Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

In vino veritas

Publicerad 2008-03-11 07:55:46 i Det är fan sant,

Läst i Expressen:
Nya råd till ammande: Vin är okej! Nu ska ammande kvinnor få dricka vin. Livsmedelsverket ändrar sina kostråd.

Man blir så glad, tjalalalala. Man blir så glad, tjalalalala. Man blir jävligt glad. 1-2 glas vin, 1-2 ggr/vecka. Alltså, jag hade självklart överlevt utan, men det är najs att kunna göra det om andan faller på.

Jag har inte bloggat om andra chansen. Det beror på att jag tycker att Expressen/Aftonbladet har rätt. Häxjakten på Carola är verkligen janteSverige i ett fucking nötskal. Man får inte vara snygg och stjärna. Det går inte i Sverige. Man ska helst vara skolfröken och jävligt skelögd för att vinna schlagern. Skit i hur det går i Europa, liksom.

Sedan ska jag säga att jag omvärderade låten också. Carola gjorde sig inte riktigt. Ja, hon förtjänade definitivt en plats i Globen, men jag vet inte om jag tycker att Carola och Andreas borde ha vunnit i slutändan. Att Nordman tog Androlas plats är ta mig fan skandal. Ska vi skicka det där till Europa? Som Anne-Louise sa: "Vem fan vill promota häxbränning?"

Jag ska till doktorn idag. Jag har så lågt blodtryck att jag svimmar hela tiden. Stödstrumpor hjälper inte. Inte ens apotekets. Förmodligen ligger Grynet och trycker mot pulsådern så att flödet stryps. Men Grynet! Jag hoppas vara tillbaka på jobbet senare i veckan.

Nu ska jag och min man äta frukost. Jag ska blogga oftare när jag inte ligger avsvimmad hela tiden.

Kommentarer

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2008-03-11 10:08:43

Om du hade varit skelögd hade ju DU vunnit hela skiten!
Säg åt Grynet att inte ligga där och trycka! Vi kan inte ha en mamma som tippar omkull hela tiden!
Puss på er allihop!

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2008-03-11 11:24:46

Jag gjorde också en omvärdering av låten, måste jag erkänna. I delfinalen bländades jag kanske väl mycket av Carolas utstrålning och utseende. Hon var blekare i andra chansen, och då framstod hela numret i sämre dager också. Men jag håller med dig - klart de skulle gått till Globen!

Jag kan inte få "Hero" ur huvudet. Go go go Charlotte!

Hoppas Grynegrodan slutar trycka i vassen snart, så du kan komma hit och spela hjäääääärter!

Postat av: lillasyster

Publicerad 2008-03-11 14:57:55

Hallå! Jädrans grynet! Slunga magen.. haha! Det kanske hjälper mot det också! ;) puss

Postat av: Idha

Publicerad 2008-03-11 15:49:29

Haha. Jag ska vara hemma i veckan och slunga magen, Jojje! Ja, jag vill spela hjärter. Som jag vill spela hjärter!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela