Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Ny felsjungning

Publicerad 2008-03-14 01:54:25 i Musik/lyrik,

Låt: Rudolph the red-nosed reindeer (Vet fan inte vad den har för titel, men ni fattar)

Rätt text: All of the other reindeers used to laugh and call him names.
Fel text: Olive, the other reindeer, used to laugh and call him names.

Det jag uppskattar i den felaktiga versionen är att tomten bara har två renar och att de heter Rudolph och Olive. Det är så otippat och ändå så briljant. Hoppas att det faktiskt är så. Det skulle vara charmigt. Vi kan ju åtminstone lura i Grynet att verkligheten ser ut så.

Kommentarer

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2008-03-14 08:54:19

Som sagt - ju mer man tänker på det och broderar ut scenariot i huvudet desto roligare och absurdare blir det. BRILJANT!

Jag måste få låna den där boken.

Postat av: Raul Berger

Publicerad 2008-03-14 15:59:31

Jag som har barn i Tyskland tycker inte man ska skoja på deras bekostnad. Rudolf den rödnosade renen finns inte, likaledes inte Olive, den andra renen. Lycka och välgång med ditt och din makes spädbarn, men jag vet hur det är att bli lurad som barn, gör inte det mot ert eget!

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-03-14 19:44:45

Asså vem fan är Raul Berger? Jag DÖÖÖR!

Postat av: Idha Karlsson

Publicerad 2008-03-15 09:56:04

Jag är ganska säker på att jag vet vem det är, men han vägrar erkänna...

Postat av: Fredde

Publicerad 2008-03-15 13:56:39

Han är inte den ni tror... Mwahahaha

Postat av: Idha Karlsson

Publicerad 2008-03-15 18:24:09

VA?! Är det du, din gris? :) See you soon on a schlagerparty near you!

Postat av: Raul Berger

Publicerad 2008-03-16 08:19:56

Jag är Raul Berger, jag hittade till denna weblog då jag sökte efter Evert Taube-låtar (ibland trubadurar jag på en återkommande vårfest för svenskar i min hemstad Brehmen).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela