Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Rätt låt vann...

Publicerad 2008-03-16 13:21:22 i Schlager,

... men Charlotte kommer inte att vinna hela skiten. Bäst i startfältet, men, that's it. Hon går självklart vidare från kvalet. Jag tippar att hon kommer typ 10:a.

Här på Stippan var det så klart schlagerparty. Närvarande var jag, Isak, Peck, Aaro, Bonnie, Linus, Elias, Sara, Axel, Jon, Kakan och Janne. Här kommer några av rösterna kring låtarna i 2008 års startfält (skala 1-5):

HERO (Perrelli)
Linus:
3. Inte alls tokig låt. Växer dock inte som man skulle kunna önska. Dessutom ser det ut som att hon skulle kunna äta upp levande. Tråkig scenshow.
Isak: 4. Frontkvinnan är en trea, låten en fyra. Pumpande.

THAT IS WHERE I'LL GO (Sibel)
Jag:
3. Hon sjunger jättebra, men hon är ful när hon kisar.
Jon: 4. Tonsäker ungdom.

JUST A MINUTE (Rongedal)
Aaro:
2+. Skoj! Fulroliga män. Det är inte bra.
Axel: 1. Hatar dom från första anblick. Skum mix, man hör bara falsetten. Skulle lätt gå hem i Georgokroatien.

HUR SVÅRT KAN DET VA? (Bengtzing)
Isak:
3. Ge henne en vettig låt.
Sara: 4. Hon blir inte andfådd.

I LOVE EUROPE (Chrille S.)
Axel: 1. Extremt dålig och rolig. Hoppas den vinner.
Peck: Utom tävlan. ALLTSÅ! Det finns inget att säga. Vi hörde alla låten.

THANK YOU (Amy)
Aaro:
2. Sug kuk och kom tillbaka. Ärligt talat: Dålig pop. Inte ens nära de välproducerade rix-tjejerna från Hollywood.
Peck: 2. Europa kräver penetrering! Sorry...
Elias (fritt ur minnet, papper borttappat): Bäst ikväll!

EMPTY ROOM (Sanna N.)
Jon:
3. Verkar ha ett tomt liv. Vill mer än vad låten kan ge.
Axel: 3. Skulle gått lite saktare. Får ICKET gå vidare. Ballad i ESC är som att bo på Versailles 1789. Bra låt.
Sara: 1. Fult vibrato.

I LÅGORNAS SKEN (Nordman)
Jag:
1. Ska detta översättas? Kan Nordman engelska? Fjantigt. Piercing är så jävla inte coolt på folk över 20. Overkligt att det är samma brud som brinner varje gång.
Axel: 3. Nyckelharpa, sjukt modernt! Lika modernt som nazityskland.

UPP O HOPPA (Frida + Heatline)
Janne:
5. Det gungar! Originellt.
Sara: 1. Sidekicken borde skjutas. Pinsam låt.
Elias (fritt ur minnet, hittar ej hans papper.): Det är okej att vara mullig, men då får man inte ha på sig en sådan där jacka och då får man inte ha en sådan där frisyr.

LAY YOUR LOVE O ME (BWO)
Isak:
2. Sveriges avlängsta ansikte? Tablån funkar dåligt och ger ett rörigt intryck.
Linus: 4. BWO är ändå grymma. Snyggt!

Avslutningsvis ett expertutlåtande från Grynet som tyckte att dessa förtjänade att sparkas på eller för (jag vet inte om det var positivt eller negativt):
Thank you - Amy Diamond.
I lågornas sken - Nordman.

Jag vill tro att det var ett "STÄNG AV!" Grynet försökte förmedla,  i alla fall i fallet Nordman. Vi får väl fråga den när den kommer ut.

Kommentarer

Postat av: Idha

Publicerad 2008-03-16 13:22:58

BLÄÄ. Jag hade blankrad mellan alla låtar, men blogg.se vägrar förstå det. Hoppas att det gick att läsa ändå.

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2008-03-16 15:33:09

Aja baja! Inte kritisera piercade tanter över 55! Det kan du få faan för!

Postat av: Idha Karlsson

Publicerad 2008-03-16 18:25:35

Va? Är du äldre än 20? :)

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2008-03-16 19:50:59

Axel borde kanske påminnas om att det faktiskt var en riktig jävel till ballad som vann förra året... :-)

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2008-03-17 10:30:59

Idha: Ja, men inte i huvet! Hahaha!

Postat av: Idha Karlsson

Publicerad 2008-03-17 13:24:23

Alltså den enda piercing som JAG tycker är snygg på folk över 20 är i näsan. Jag kommer inte ihåg var du har din... Men i ögonbrynet, tungan etc känns inte så attraktivt, tycker jag.

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2008-03-17 14:41:10

Hehehe, din inställsamma sötkorv! Klart jag har den i näsan! Nöjd nu?

Postat av: Karin

Publicerad 2008-03-17 23:29:35

Alltså, Axel, nyckelharpa ÄR sjukt modernt. Och coolt. Synd bara att alla bara ser det som en Nordman-töntig grej..

Postat av: Idha Karlsson

Publicerad 2008-03-17 23:35:42

Vem är Karin?

Postat av: Idha Karlsson

Publicerad 2008-03-17 23:35:59

Karin i Stockholm? JA! HEJ!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela