Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Tomt

Publicerad 2008-03-09 00:13:08 i Schlager,

Mitt schlagerhjärta blöder. Det enda jag har att säga just nu är: Förbannade janteSverige. Man får fan inte sjunga bra och vara snygg. Man får fan inte vara en stjärna. I Sverige finns inte plats för någon som tror på sig själv. Man ska helst vara skelögd och skolfröken för att folk ska gilla en. Och man ska helst inte ha synts för mycket för då blir det "tjatigt." Vi ska väl skita i om vi sett artisterna många gånger? Europa har inte det. Nordman eller Johnson/Häggkvist i ESC? Det är ju för i helvete löjligt att tro att Nordmans låt skulle gå bättre än Androlas! Då är man nog faktiskt en aning efterbliven. "Alla har rätt till en åsikt." Jo. Visst. Självklart. Åsikter är åsikter även om de är idiotiska. Jag står fast vid att man är en idiot om man röstade på Nordman. Då tänker man inte på vad tävlingen går ut på.

Allt känns just nu väldigt tomt. Det hade varit helt ok om Johnson och Häggkvist inte hade vunnit hela skiten. Men att de åker ut mot Nordman i Andra chansen är ta mig fan ett hån. Jämför låtarna. Jämför potentialen i Europa. Ska vi hålla på med häxbränning på scen? Tror ni att Europa gillar det? Ska vi sjunga på svenska? Visst är piercings på folk över 20 skittöntigt?

Jag tycker faktiskt synd om Carola och Andreas. Deras nummer förtjänade en plats i finalen. Jävla jävla janteSverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela