Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Väckning!

Publicerad 2008-03-04 10:57:12 i Polly,

Sedan två veckor tillbaka blir jag väckt nästan varje morgon mellan 04 och 05 av en snubbe som bor i min mage. Mellan 04 och 05 vill snubben nämligen leka och kommunicera genom att sparkas och buffa. Om man buffar tillbaka sparkar den ännu mer, så om man vill sova ska man ge fan i att besvara buffarna. Man kan även prata med snubben. Snubben säger ingenting, utan svarar även då med att boxas eller kickas. Härhemma kallar vi snubben för Grynet.

Det är jävligt bisarrt att någon bor inuti mig. Den bor där. Äter och kissar. Sover och är vaken. Leker och utforskar. Hickar och rapar. Suger på tummen. Dricker fostervatten. Sväljer fel.

Hur fan kom den in dit? Ja, jag vet. Jag vet. Jag var där när det hände, men ändå. Det är så jävla konstigt. Samtidigt är det ju så jävla mysigt. Jag har någon med mig hela tiden. Den är alltid där om man känner sig lite ensam.

Ingen annan än snubben i min mage får väcka mig mellan 04 och 05 utan anledning. Jag skulle bli jävligt sur om någon annan gjorde det, så prova inte! Bara snubben får. För snubben är gosig.

Kommentarer

Postat av: Anna-Kajsa

Publicerad 2008-03-04 11:19:52

Vet ni att det är en pojke nu, eller kallade du den bara "snubbe"?

Postat av: Idha

Publicerad 2008-03-04 11:32:23

Anna-Kajsa? Vem är Anna-Kajsa? Vi vet inget om könet, men den känns som en snubbe även om det är en tjej. :) Jag tror att det är en pojke, Isak tror att det är en flicka...
Vad tror ni?

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2008-03-04 13:56:19

Jag tror att det är Världen Bästa Lillkarlsson! Det räcker väl?

Postat av: Idha

Publicerad 2008-03-04 14:43:36

Det räcker jääävligt långt. :)

Postat av: Emma

Publicerad 2008-03-04 16:12:07

Hehe, Anna-Kajsa är ju Kajsa :)
Jag tror nästan det är pojke, men vi får ju se :)

Postat av: Idha

Publicerad 2008-03-04 17:20:29

Jaha! Inte visste jag väl att Kajsa hette Anna-Kajsa.

Postat av: Emma

Publicerad 2008-03-04 19:11:28

Nä, det förstår jag men alla barnen har ju dubbelnamn men dom använder ju bara ett :P

Postat av: Anna-Kajsa

Publicerad 2008-03-05 13:25:20

Hehe! Föråt...tänkte inte på det. Har börjat anväda mitt dubbelnamn lite smått för att vänja in det, eftersom jag har kännt att jag vill ha mitt dubbelnamn...:)

Ja, spännande att se vad det blir för litet gryn som kommer ut. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela