Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Schlageranalys

Publicerad 2008-05-25 22:36:14 i Schlager,

Här kommer några åsikter och funderingar kring gårdagens schlagertävling:

1) Det var ganska rätt att Perrellis "Hero" inte kom bland de fem bästa.
2) Det var fel att Perrellis "Hero" inte placerade sig bland de tio bästa, för
där hörde hon hemma.
3) Frankrike var bäst. BÄST!
4) Ryssland och Grekland var sjukt överskattade.
5) Men Ukraina och Armenien förtjänade framskjutna placeringar.
6) Varför röstade inte fler på Israel?
7) Varför blir inte Jugoslavien ett land igen? De röstade bara på sina
forna landskompisar. Klipp navelsträngen eller förenen eder!
8) Blinda fredskärringen från Georgien behövde personliga assistenter x
flera för att fixa ett klädbyte. Osmakligt!
9) Ryssland igen. Alltså varför konståkning? Jag peppar på
att vi har med Foppa i nästa års bidrag. Han får lägga 94-straffen på
scenen. Då kanske vi vinner.
10) Vi skickar Sahara hotnights nästa år. Trummisen får stå i mål när
Foppa lägger straffen. Sedan kommer tonartshöjningen.
11) NORGE? Va? Ja men visst. Snyggt arr, men hon hade ju ingen utstrålning
och sjöng inte jättebra. Och väldigt mycket redundans om jag får säga det
själv. Hur kunde det gå så bra för Norge?
12) Och hur kunde Island placera sig bättre än Sverige? Det var fan
orättvist.
13) Tyskland. Ni gjorde bort er.
14) Serbien måste våga skicka en ny låt någon gång.
15) Bosnien Hercegovina. Svenska folket gav den en 10:a. Jag tyckte
att det var som danska pysselgubben i Bolibompa på 90-talet. Alltså inte
särskilt roande. Jag hatade pysselgubben redan som barn, by
the way.
17) Magtröja är ute!
18) Azerbajdzjan SÖG!
19) Sjöng Natascha Peyre för Polen? Äcklig människa hur som helst.
Brun-utan-sol, fult opererade bröst, fult opererat ansikte. Skönt att hon
kom typ sist.
20) Andreatt Greklands Kalomira påminde om Emilia
(Big big girl.) Det var tur att Grekland inte vann...
21) Låten som vann är en långsam version av Nanne Grönvalls "Håll om mig."
I refrängen åtminstone. Prova!

Kommentarer

Postat av: Idha

Publicerad 2008-05-25 23:06:51

ANDREA PÅPEKADE ATT ska det stå... jävla jag! :)

Postat av: Fredde

Publicerad 2008-05-26 13:58:30

1. Trummisen i Sahara är både grymt snygg och grymt sexig!
2. With a hi hi ho and a... Mer Piratpop!
3. Fin redesign du gjort med bloggen. Funkar mkt bra.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela