Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Till en elev

Publicerad 2008-11-24 23:59:29 i Skola,

Till en elev som nu avslöjat sitt efternamn: Pettersson. (Se kommentarsfält jag tidigare länkat till apropå elever.) Pettersson låter mycket bekant, min vän. Du är inte längre min elev, så don't worry! Att du läser min blogg är faktiskt bara trevligt. Just nu är jag ju inte ens lärare. Inte till någon! Det är tråkigt, men det är praktiskt när man bloggar. Sköt om dig, Pettersson. Hoppas att det går bra för dig och alla andra på gymnasiet. 

/En nostalgisk före detta svensk-, fransk- och engelskfröken.

Kommentarer

Postat av: StorKrossen

Publicerad 2008-11-25 17:24:25

Bra på gymnasiet? Haha!

Jag säger er alla att det är bara en myt att naturare skulle vara ambitiösa och plugga sönt sig alla dygnets timmar, för sanningen är den att vi sitter håltimmen före provet och försöker lära oss 50 sidor ur boken. Men vi klarar oss! Sedan sitter vi kvar i skolan och spelar Starcraft tills väktarna slänger ut oss. Tjohooooo!

Postat av: Idha

Publicerad 2008-11-25 21:18:12

Hahahaha! Men det kan väl gå bra i skolan för det? Även fast man inte är superambitiös och pluggar ihjäl sig? Det gjorde det då på min tid.

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2008-11-25 22:28:40

Min tid? Är inte den just nu? När var då MIN tid? Är det samma tid? Eller har den inte varit än? Öh...va?

Postat av: StorKrossen

Publicerad 2008-11-25 23:29:28

Jag snackar verkligen noll framförhållning här - allting görs dagen eller rasten innan. Om det överhuvudtaget görs. Men det är lugnt! Sålänge man klarar G, så...



Sen beror det väl på vad man har för ambitioner också. Just nu är det lokförare för min del. Haha!! Det hade ni aldrig trott för ett halvår sen!! (Inte jag heller för den delen...) Mycket värdare än att gå med i lärargänget. Sorry Björklund!

Postat av: Tamara

Publicerad 2008-11-26 13:15:23

Hur går det med sexspalten!? Sparka Isse på pungen.

Postat av: n' en skön lirare

Publicerad 2008-11-26 13:20:07

http://fuckju.blogg.se/2008/november/tavling.html#comment

Postat av: n' en skön lirare

Publicerad 2008-11-26 13:20:19

Hej hej!

Jag har en ny blogg. Ny blogg, ny start. Och jag ville börja min nya blogg med en tävling. Kolla gärna in tävlngen och tipsa om den till dina vänner. Hoppas du är med och tävlar. Lycka till! :)

Love Natalie

Postat av: Idha

Publicerad 2008-11-26 14:26:07

Björklund tillhör inte lärargänget. Björklund är en idiot. Lärargänget är inget idiotgäng. Heja lokförar'n! I wish you the best of luck.

Postat av: StorKrossen

Publicerad 2008-11-26 16:51:39

Jovars, lärargänget är ju lite cool. Tåg är dock också cool, och bortser man från att man inte har trevliga och otrevliga ungdomar kring sig så verkar lokförare bättre på typ alla fronter. Tack för lyckönskningen!

Postat av: Tamara

Publicerad 2008-11-27 12:24:42

Statistiskt sett kommer alla lokförare att köra ihjäl en självmördare, har jag läst. Lycka till på jobbet!

Postat av: StorKrossen

Publicerad 2008-11-27 21:53:20

Haha tack, jo det är ju lite taskig statistik. Själv har jag i jämförelsesyfte undrat länge på sannolikheten för en lärare att ha en elev som begår självmord. Morbid!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela