Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

VINNARE AV FINT TRÖSTPRIS

Publicerad 2009-04-09 00:50:06 i Listor/utmaningar,

Nu är det spänd förväntan bland deltagarna. I can feel it! Vem svarade roligast? Efter att ha konsulterat maken Isak, som ska designa tröstpriset, är vi helt eniga.

The winner is... (trumvirvel): BARBRO BINDA!
Barbro vinner en t-shirt på vilken det kommer att stå: "Jag är dokumenterat rolig." På baksidan kommer min bloggadress att finnas så att folk vet var de ska söka efter Barbros roligheter. Isak behöver bara veta vilken t-shirtsize Barbro vill ha, sedan är tröjan så gott som kirrad. Grattis, Barbro. Du är dokumenterat rolig.

Så här svarade Barbro Binda:

1) Vilket snusmärke använder jag? Mumrik

2) Jaha! Men vilket snusmärke använde jag när jag först började snusa? 1:an kommer ALLTID först!

3) Varför var 27/7 2004 ett dåligt datum för min och Isaks förlovning? Isak var inte född då.

4) Vilken kurs läste jag först vid Luleå tekniska universitet?  Lär dig bygga med Lego.

5) Vad hette barnmorskan som hjälpte mig att frambringa Polly? Hanna Gåbafint.

6) Vilka tre låtar spelades under min och Isaks vigselceremoni? Ryska nationalsången, Har du sett herr Kantarell? och Thank God it's Christmas.

7) Jaha! Men varför hade jag och Isak sån panik när vi vaknade på morgonen för bröllopet? Någon hade gömt era löständer.

8) Vad hade jag för slutbetyg i textilslöjd i högstadiet? Betyg? Ett kok stryk fick du!

9) Min mormor var en världsspelare. I vadå? Kasperteatern.

10) Om du var jag, vad skulle du då vara mest nöjd med? Smöriga svar undanbedes och domaren är enväldig. Att vara bekant med en sådan förtjusande människa som Barbro Binda.

Fantastiskt. Svaren på fråga fem, fråga sju och fråga nio avgjorde tävlingen till Barbros fördel. Hanna Gåbafint vill jag träffa IRL.

Kommentarer

Postat av: Tamara

Publicerad 2009-04-09 08:58:35

MEN ÅÅÅÅH! Jag idiotsomnade igår vid åtta och hann inte skicka in mina superbra svar. Fan.

Postat av: Idha

Publicerad 2009-04-09 12:08:34

Hahaha. Ja, now we'll never know! Så kan det gå. Man ska göra't direkt annars blir det inte gjort, som nån säkert har sagt nån gång.

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2009-04-09 16:12:56

Sorry Tamara, men jag är numera dokumenterad. Hahaha! Vinna, vinna, vinna!!! Jag är glad och stolt som faan som föräras en Issedesignad T-shirt! Stort, jävligt stort! Återkommer om storleken, måste mäta stortissen först.

Sen vill jag gratulera till att du haft körkort i 10 år. Obegripligt att man i Skellefteå utfärdar körkort utan att kräva lämplighetsintyg, men annars skulle väl ingen jävel däruppe få köra bil. Hahaha!!!

Vi hörs!

Postat av: Idha

Publicerad 2009-04-09 17:24:55

Mät stortissen så får vi fixa en date. Vi fixar barnvakt och så super vi oss fulla. Du i din t-shirt!

Postat av: morrfan

Publicerad 2009-04-09 19:13:26

Men fyfan vad seg jag var. kuken.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela