Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

VINNARE AV GÄSTBLOGGINLÄGG OCH RÖDTJUT PRESENTERAS HÄR:

Publicerad 2009-04-09 00:40:57 i Listor/utmaningar,

Tack för alla bidrag! Roliga som korrekta. Det har varit mycket roligt att läsa. Totalt inkom 25 stolta bidrag. Dock måste ju någon känna mig bäst och någon måste dessutom vara roligast. I detta inlägg publiceras den riktiga vinnaren. Alltså den person som faktiskt kunde något.

När det gäller korrekthet kunde man få ett poäng per svar utom på frågan om vilka låtar som spelades på vår vigselceremoni. Visserligen hör inte ingångs- och utgångslåtarna riktigt till ceremonin, men eftersom jag inte hade preciserat detta har jag delat ut ett poäng per låt som fanns med någonstans i kyrkan. Totalt kan man alltså få tre poäng på den frågan. Sista frågan har inte poängbedömts. Den skulle vara utslagsgivande, men det blev en ensam vinnare på åtta poäng, så utslagsfrågan behövdes inte. Är ni redo?

Vinnare av gästblogginlägg och en pava rött:

SARA KARLSSON  MED 8/11 POÄNG! (Det visade sig att ingen kände mig riktigt väl. It's lonely at the top.)
Så här svarade vinnande svägerskan:

1) Vilket snusmärke använder jag? Granit
Svaret är korrekt!

2) Jaha! Men vilket snusmärke använde jag när jag först började snusa? Ettan? Tjejsnus med lakritssmak?
Fel. General  portion hade gett poäng!


3) Varför var 27/7 2004 ett dåligt datum för min och Isaks förlovning? för att släkten hade planerat ett storkalas i Fromheden the exact day.
Svaret är korrekt! (Isaks mormor fyllde 70, Isaks moster hade fyllt 40 och så kom vi där och trodde att vi var nåt.)


4) Vilken kurs läste jag först vid Luleå tekniska universitet? Franska (som en annan nörd!)
Svaret är korrekt!

5) Vad hette barnmorskan som hjälpte mig att frambringa Polly? något utrikiskt. Gnida?
Nära! Men fel. Hon hette Vanilda de Campos.

6) Vilka tre låtar spelades under min och Isaks vigselceremoni? "Ederlezi", "let me love you" och "in this heart". För du menar väl inte "man in me" och "if I used to love you" (eller vad den heter!) för det är ju bara två låtar.
Fem korrekta svar! Tyvärr var maxpoängen tre, men Sara får helt klart en stjärna i kanten.


7) Jaha! Men varför hade jag och Isak sån panik när vi vaknade på morgonen för bröllopet? Haha, ni hade borta ringen.
Korrekt!

8) Vad hade jag för slutbetyg i textilslöjd i högstadiet? Tvåa
Korrekt! Kuggis, dessutom. Många har svarat IG, men jag tillhörde ju den sista årgången som fick sifferbetyg. Tricky!


9) Min mormor var en världsspelare. I vadå? Bridge
Fel! Poker var rätt svar

10) Om du var jag, vad skulle du då vara mest nöjd med? Smöriga svar undanbedes och domaren är enväldig. Bäbisen?

MVH Sara Karlsson. Jag lovar jag vinner.



Sara, du hade helt rätt. Du vann. På ren kunskap. DU VANN! Du är en god lyssnare och en fin vän. Helt klart.

Fråga till allmänheten: Vad vill ni att Sara ska blogga om?


Kommentarer

Postat av: Wille

Publicerad 2009-04-09 07:57:13

Ruskigt orättvist. Kräver omräkning ;D

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-04-09 11:25:19

Jag måste ha varit nära? Jävla granitsnus! Tyckte du hade kronan när jag va hos er sist!! Jaja, jag ger mig. Gör en ny tävling, för då j-vlar ska jag vinna!!!!

Postat av: Idha

Publicerad 2009-04-09 12:07:40

W: Du slutade på sju poäng och Johanna på sex. Ny tävling kommer om nåt år, för det var fan jobbigt att rätta svaren och hålla reda på mailen. :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela