Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Fattiglapp

Publicerad 2009-08-03 23:33:00 i Ekonomi, Föräldraskap, Skola,

Min mammaledighet tog slut den 8/6. Sedan dess har jag fått NOLL (0) kronor eftersom a-kassan är så sjukt seg. Bara att få veta vilka kompletteringar de behövde tog en månads tid och nu gissar jag att jag återigen får vänta i åtta veckor på pengar.

Om jag nu får några pengar. Jag har inte ens fått något besked om jag överhuvudtaget har rätt till a-kassa, vilket i den normala världen skulle vara självklart, men i den blå regeringens värld får ingen a-kassa om de inte har jobbat som ekonomer i 150 år och sedan sugit av valfri minister dagligen i ytterligare två år.

Nu ska jag skicka in den sista galna kompletteringen. Den EXAKTA sjukfrånvaron under mitt sista år som lärare. Självklart ska jag få fan för att jag var sjukskriven i en månad medan jag var gravid. Det här är helt sjukt. Helt sjukt. Jag är en lojal medarbetare. Jag arbetar hårt och jag har aldrig fuskat en enda gång. Hur kan samhället behandla mig så här? Fy fan, säger jag. Fy fan!

Ge mig ett jobb, snälla.

De som lyckas fuska med a-kassan förtjänar pengarna, för hur det skulle vara möjligt är faktiskt totalt omöjligt att förstå. Det kan ju inte vara någon som får några pengar från A-kassan inom ett år. Det kan knappt vara någon som får pengar överhuvudtaget. Får jag inga pengar ska jag bli kommunist. Forever.

Ge mig ett jobb. Snälla, Gud. Ge mig ett jobb. Snälla snälla Gud. Säg att de ringer imorgon och ber mig komma på intervju. Jag lovar. Jag ska vara ett under av dygd framöver. Jag ska till exempel köpa en fin höstgarderob i så fall, så att inte folk rynkar på näsan åt mina håliga kläder.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela