Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Nyårsafton i Djupliden

Publicerad 2009-12-29 14:00:00 i Nyår, Polly, Språk, Vänner,

Nyårsafton kommer lilla familjen Karlsson att tillbringa i Djupliden, hemma hos Kerstin och Jonas. Vi tänkte ta med oss diverse spel och alla ingredienser till appletinis. Är det nyårs så är det nyårs! Det kommer att bli fab! Huruvida vi spelar spelen eller inte får vi se. Det blir nämligen en trio till som ansluter i Djupliden.

Jag har länge längtat efter en sådan här nyårsafton. Hur kul är det med bröl-nyårs? Skittråkigt! Från 2006 har jag peppat på mindre skara, spel och salongsberusning. Jag orkar inte med brölfester längre. Oldie, but GOLDIE. Ja, ni får kalla mig det. Det kan vara kul någon gång som omväxling, men i regel är "the more - the merrier" ett helt felaktigt uttryck.

Jag har haft en mindre magsjuka, men är nu på benen. Isak åker iväg och jobbar inatt, men imorgon ska jag och sötnosmaken få en egen kväll tillsammans. Polly ska vara med farmor. Vi ska gå ut och äta och mysa och sedan sova lääänge. :) Ikväll drar jag och lillfjanten till Hjoggböle för häng med mormor och morfar. Hon är otroligt underhållande nu. Senaste orden:

Sjocka (socka)
Docka
Näsa
Åda (åsna)
ksse (kisse)
Domde (Tomte)

Men mest skriker hon PUTA PUTA PUTA PUTA PUTA. Vi vet inte varför. Men det är ju, indeed, ett fult ord på spanska, så vi skäms lite.

Nyårsgänget (eventuellt bär vi andra kläder än de vi har på oss på fotona, men man vet ALDRIG):

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela