Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Självrannsakan och porterstek

Publicerad 2009-12-16 17:45:00 i Isak, Konversation, Ålder/utseende,

Isak: Idag käkade jag som vanligt lunch på Skeria. Det serverades porterstek. Det är ju husmanskost.
Jag: Mmm.
Isak: Ja, och då kunde man välja mellan kokt och stekt potatis till och då fattar ju vilken idiot som helst att man äter kokt potatis till porterstek. Till det dricker man mjölk.
Jag: Ja, det kanske man gör.
Isak: Ja, men Skellefteborna gjorde ju så klart inte det. Alla studenter på Skeria valde stekt potatis och sedan drack de cola till.
Jag: Fast det lät ju gott.
Isak: Nä, det är fel! Och jag kan säga det att jag och en 60-årig tant tittade menande på varandra.
Jag: Du och en 60-årig tant, alltså? Det kanske är du som ska rannsaka dig själv?

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela