Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Att älska dig

Publicerad 2009-01-15 05:19:00 i Isak, Sjuk, kärlek,

Som Shirley Clamp sjöng. Att älska Isak är fan inte svårt.

Jag är väldigt matt efter en gårdag av feber, feber, feber, feber, feber, feber och ännu lite feber. Hosta, snor ingick också. Tack och lov har jag världens bästa man.

10.00: Vaknar. Isak har kokat te som jag dricker. Somnar om 12.00.
14.00: Vaknar. Isak har köpt godis till mig. Bara mina favoritsorter. Jag somnar om efter en god Zoo-klubba.
16.00: Vaknar. Isak har gjort en hallonsmoothie till mig. Jag dricker den och somnar om.
18.00: Vaknar. Isak har gjort våfflor med hemmagjord hallonsylt och grädde till mig. Jag äter och somnar om.
21.00: Vaknar. Isak har hällt upp en konjak åt mig så att hostan ska bli bättre. Jag orkar vara vaken i hela tre timmar innan jag däckar. Framsteg!

Nu ska jag däcka igen. Det är rätt synd om mig egentligen. Men jag är en jävligt lyckligt lottad feberlolla. That's for sure. Isak är bäst när man är sjuk. Jag lånar dessvärre inte ut honom.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela