Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Sprit och författarskap

Publicerad 2009-07-16 00:22:00 i Vänner, spel,

Jag, Isak, Tamara och Simon spelar ordförklaringsspelet "Med andra ord" som går ut på att förklara ord, platser och personer för sin/sina medspelare. Vi spelar tjejerna mot killarna.

Scen 1: Simon ska förklara och Isak ska gissa.

Simon: JA! HAN, JA! Eh... galen! Liten penis!
Isak: ????
Simon: Eh... författare! Röda rummet!
Isak: Jaha. August Strindberg.

Scen 2: Jag ska förklara ordet "Explorer" för Tamara.

Jag: Vodka och så... jag gestikulerar för att få ett ord som kan passa efter vodka.
Tamara: Vodka tonic!
Jag: Nä! Eh. Stor smäll!
Tamara: Explosion?
Jag: Ja! Och så vodka...
Tamara: Va?
Jag: Vodka.... gestikulerar, gestikulerar och så gör du ett ord av explosion!
Tamara: PANG!

Det blev 1-1 i matcher.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela