Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Urinvägsinfektion

Publicerad 2009-07-28 23:30:00 i Polly, Sjuk, kärlek,

De senaste fyra dagarna har Polly haft feber. Mellan 39 och 41 grader har febern legat på, trots behandling med stjärtalvedon var fjärde timme. Till slut beslutade sig de ansvarsfulla föräldrarna att åka in på Akuten med lillbarnet. Det visade sig att hon hade (och har) urinvägsinfektion.

"Infektionen sitter ganska högt upp", sa läkaren. Ajaj. Hon är ett alldeles för snällt barn. Visst har hon varit trött, klängig och gnällig, men inte skrikit eller tokflännat som jag tänker mig att jag skulle göra om jag hade urinvägsinfektion "ganska högt upp."

Hur tar man då ett kissprov på ett blöjbarn? Jo, man klistrar fast en påse runt snippan. När man rycker loss den gör det ont på barnet. Otrevligt.

Nu har Polkan fått penicillin och efter bara en halvtimme var hon som ny. Skönt. Hon har inte ens orkat gå de senaste dagarna, så trött har hon varit. Alldeles vinglig de gånger hon faktiskt kunnat tänka sig att inte sitta i en famn.

Gulligast var hon ändå på Akuten, när hon satt där alldeles utmattad och dessutom gråthulkig efter alla blodprov, kissprov och öronundersökningar. Plötsligt tittade hon på klockan i barnrummet, pekade och sa: "Klock." Isak blev så kär så att han nästan svimmade.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela