Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Arbetsförnedringen

Publicerad 2009-06-02 08:09:01 i Arbete (ej i skola),

På måndag går jag från mammaledig till arbetslös. Från ansvarsfull och aktad samhällsmedborgare till värdelös över en natt. Hittills finns inga lärarjobb ute som jag kan söka i hela Västerbottens län. Kanske kommer det ut något i höst. Kanske inte. Det enda jag vet är att samhället behöver mig. Skolan behöver mig. Som en kollega skrev: Alla måste vilja ha dig. Annars är de ju dumma i huvudet.

Finns det någon som har ett jobb att erbjuda? Jag är läraktig, arbetshet, självständig, samarbetsvillig och väldigt kompetent såväl språkligt som pedagogiskt. Dessutom är jag en kul typ. Lämna en kommentar nedan så hör jag av mig med ett löneanspråk.

Kommentarer

Postat av: Ewelina

Publicerad 2009-06-03 11:16:38

Du har säkert tänkt på det redan, men.. Du kan ju gå in på www.umea.se/jobb och skriva upp dig i deras rekryteringsbas. Då kan du ju, eftersom du är behörig lärare, kanske få nåt längre vikariat och få in en fot! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela