Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Elva år och kreativ

Publicerad 2009-06-18 12:29:38 i Musik/lyrik,

Så här i midsommartider bjuder jag på några limerickar, limericks, limerick i plural som jag författade när jag var 11 år gammal. Jag minns uppgiften: Skriv en limerick. Använd din Atlas för att hitta olika platser som kan vara med i din limerick. Jag skrev inte bara en limerick. Håll till godo:

Det var en dam från Ljungan
som brände sig på tungan.
Hon sprang hit o dit
och ropa bu o skit
Jag tyckte det for ner i lungan.

Det var en man från Essen
som klagade på pressen.
Fängelse han fick,
där skrev han en limerick
men dog innan sista versen.

Det var en man från Öje
som gjorde sig till åtlöje.
Han ville bli känd.
På bål blev han bränd.
Dom ropa' till han: Mycke nöje.

Det var en man från Wien
som var ett riktigt svin.
Han slog sin gris
med lingonris.
Sen fick han fram ett flin.

Det var en dam från Hok
som var ett riktigt tok.
Hon sprang jorden runt
och ropa friskt o sunt.
Och sen löpte hon amok.

Det var en man från Tjörn
som träffade en björn.
Han sprang för livet
och tog för givet
att han skulle komma fram till Jörn.

Trevlig midsommar, kära läsare. Nu drar vi till Skellefteå och firar midsommar i dagarna fyra!

Kommentarer

Postat av: Tamara

Publicerad 2009-06-18 16:33:04

Jag drog den om mannen från Öje för mamma imorse, och hon skrattade så hon grät.

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-06-18 22:50:15

HAHAHA! Så fina limerick(s?) du skrev :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela