Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

En orgie i mellanstadiet

Publicerad 2009-06-12 16:15:00 i Kändisar, Livets gång, Mamma, Pappa, Vänner,

Idag har jag rensat lådor med papper, skolgrejer, dagböcker och brev från fornstora dagar (läs: mellanstadiet framtill 2002.) Hela högstadietiden verkar dessvärre finnas i någon låda på "tredje vind", en vind jag aldrig besökt och som mamma och pappa bara refererar till när de tror att något kan vara gone for good.

Hittills har jag bara gjort en grov sortering och inte hunnit läsa igenom så mycket, men jag älskar det faktum att jag och min bästis på mellanstadet, Hedvig, ofta märkte våra kuvert till varandra med antingen: "Från Marie Fredriksson till Carola" eller "Från Carl Bildt till Ingvar Carlsson." Jag var antingen Carola eller Ingvar Carlsson. Schizofreni när den är som bäst.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela