Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

För att nyansera

Publicerad 2009-06-08 15:39:04 i Politik,

Som jag skrev i kommentatorsfältet efter mitt förra politiska inlägg: Piratpartiet stal främst röster från Sverigedemokraterna och majoriteten av dem som röstade på Piratpartiet angav "fildelning" som anledning till att de röstade på Piratpartiet. Inte integritet. Eller något av de övriga valen. Say no more. Men! Hellre pirater än Sverigedemokrater i parlamentet. Min pappa var länge inne på att rösta på "Desperaterna."

2.2 procent till Feministiskt initiativ. Det är tråkigt att de inte kom med, men det är jätteroligt att det gick så pass bra med tanke på att jämställdheten glömts bort även i denna valrörelse. Nu finns feministiskt initiativ i Spanien också. En rip-off på det svenska partiet. Coolt. De kom nog inte heller med. Högervindar blåser i landet. Jättetråkigt att det gick så dåligt för Vänsterpartiet, men väldigt roligt att det gick så bra för Miljöpartiet.

Nu har jag varit på arbetsförmedlingen och därefter skickat in papper till a-kassa. Kanske inte det roligaste jag har gjort, men sådant är livet. Inte helt lätt att jobba som lärare på somrarna. Visste ni förresten att om man får ett deltidsjobb får man plötsligt bara ta ut 75 kassadagar istället för 300. Även om man får ett deltidsjobb på 10 procent.
- Men. Man kan ju inte leva på en sådan anställning, sa jag.
- Nä. Då får man välja att säga upp sig och ta ut resterande dagar om man vill, sa killen på försäkringskassan.

Alltså fucking högerregering. De har pajat så mycket. Så mycket. Så mycket! De vill skapa jobb, men de tvingar folk med deltidsanställningar att säga upp sig. Ja, det skapar ju jobb. För de som vill jobba lite grann och leva på sina män. Peppigt. Not.

Kommentarer

Postat av: Tamara

Publicerad 2009-06-08 18:14:17

Tja, jag hörde en statsvetare meddela under valvakan att han analyserat PP och kommit fram till att de ligger mer åt vänster än åt höger. Pilutta dig! ;-)



A-kassereglerna är sannerligen åt helvete. Jag lider med dig.

Postat av: Idha

Publicerad 2009-06-08 23:36:33

Intressant eftersom de själva ska rösta med alliansen i det de skiter i (enligt dem själva.) Fast nu såg jag att de ska spela ut Mona mot Fredrik så who knows? Hursomhelst stal de flest väljare från sverigedemokraterna. Så jag vet inte vem jag ska tro på. Har du läst på Schlossets blogg? Den artikeln säger i alla fall helt emot statsvetaren. Där ligger de längre höger än moderaterna. Only time can tell.

Postat av: Fredde

Publicerad 2009-06-10 01:19:56

Alltså de har ju sagt gång på gång att de kommer att rösta med det vinnande blocket, inte nödvändigtvis det blå. Jag tycker det känns osm att du sitter hemma och försöker vinkla lite Idha! fy skäms :D

Postat av: Idha

Publicerad 2009-06-10 08:27:06

Ja, fast i den debatt som sändes i Agenda sa snubben som var etta på listan att de i parlamentet skulle sitta i den blå eller den liberala gruppen. Jag tycker att det verkar som att piratpartiet inte kan säga vad de står för. Pinsamt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela