Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Isaks nya humor

Publicerad 2009-06-17 16:07:26 i Isak,

Isak hävdar att han har uppfunnit "den nya humorn." Jag är inte lika säker. Sådana här skämt har han nu dragit i två veckors tid:

- Vet du vad som är jättegott?
- Nä.
- Du vet jordgubbar?
- Jo.
- Och till det: GRÄDDE!

eller:

- Vet du vad som är jättegott?
- Nä.
- Sill. Och POTATIS!

eller:
- Vet du vad som är skitsnyggt att ha på sin balkong?
- Nä.
- BLOMMOR!

Är Isaks "nya humor" bra eller anus? Är den här för att stanna eller är den en fluga som måste smällas?

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-06-17 17:25:44

Den är bra! Men Sill och potatis va min ;) haha!

Postat av: Tamara

Publicerad 2009-06-17 18:00:51

Den är ANUS ANUS ANUS!

Postat av: Tamara

Publicerad 2009-06-17 18:19:21

Simon hälsar att det inte är lika roligt som Isse tror.

Postat av: Isak

Publicerad 2009-06-17 19:19:19

Den nya sortens humor gör sig inte så bra i text, jag medger det. Allt hänger på sammanhang och leverans faktiskt. Men rätt levererat drar man ner många skrattsalvor och hurrarop från åhörarna!

Postat av: Tamara

Publicerad 2009-06-17 19:40:24

Jag saknar inte komisk tajming och talang, och är inte dummare än att jag demonstrerade ditt nya "schtick" för Simpan med pausering, betoning, mimspel etc. Han tyckte helt enkelt inte att det var roligt. And baby makes three. Sorry bubba.

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-06-17 23:13:21

jag tror man kanske måste vara där för att haja? men isak är ju alltid roligt så jag tror på honom. You go girl!

Postat av: Lyxunge

Publicerad 2009-06-18 09:20:12

Den är lite Mitch Hedbergskt naiv, det uppskattas. Men jag tycker inte balkongvitsen alls håller samma stilistik som dom övriga.



Mitch Hedberg-skämt:



- Do you know what I like? Mashed potatos.

- Dude, you gonna have to give me time to guess. If you're gonna quiz me you must put a pause in there.

Postat av: Isak

Publicerad 2009-06-18 10:28:43

Nä, balkongvitsen har inte samma alls samma trumvirvelsfaktor. Man delar ofta med sig av recept till folk, och föreslår oväntade nya smakkombinatiner. De två första skämten håller sig till en sådan diskurs. Det andra bygger också på att man framför något uppenbart - men i en mer oigenkännlig kontext - varför lustigheten uteblir. Mitchsnubben verkar ha hittat en kul nisch!

Postat av: Lyxunge

Publicerad 2009-06-18 11:30:00

Jag gillar verkligen den nya humorn, ju mer jag tänker på det desto roligare är den.



Dessutom låter "Den nya humorn" lagom nazi. Die neue schkrattzenfest.

Postat av: Morrfan

Publicerad 2009-06-18 20:04:35

Jag tycker ju faktiskt att det är ganska kul. Särskilt bland ett gäng medelålders vårdkärringar som inte fattar att man skämtar, hehe.

Postat av: Fredde

Publicerad 2009-06-20 14:51:38

Mitch hedberg är så sjukt rolig. Så rolig att han råkade ta en överdos. Men youtuba honom så har ni en helkväll!



När du passar på ska du spana in en svart komiker, kanske den ende riktigt bra 'jag är svart och därför är det kul'-komikern. Just för att han gör det så jääävla bra!



Katt Williams heter droggeniet, check these out!



Grymt rolig om, ja, gräs såklart och när han träffade Snoop dogg.

http://www.youtube.com/watch?v=dUD-8Xe1IPI



Om likheten mellan regeringen och pimps.

http://www.youtube.com/watch?v=W9wcWqPDxXE&feature=related

Postat av: Fia & Ella

Publicerad 2009-06-20 14:59:35

Vill du veta vad vi tycker om just din blogg? Klart du vill! Läs här: http://nutcream.blogg.se/2009/june/blogg-ar-botten-vi-ar-toppen.html :)

Postat av: Linus

Publicerad 2009-06-21 10:46:36

Den nya humorn är grym! Jag har länge experminterat med att säga fullständigt uppenbara saker i ett komiskt syfte och det verkar allt som oftast fungera.



Att du sedan har placerat det uppenbara i ett färdigt upplägg gör det nog ofta ännu bättre! Då vet man att det kommer att bli roligt redan när du outar att du har påbörjat ett skämt; "Vet du vad som..." Förväntningar på komik blir ofta självuppfyllande.

Postat av: lovisa nordlund

Publicerad 2009-06-21 10:51:15

hahah wtf? vad va detta, =P

man skrattar ju för att det är så dåligt haha

Postat av: josefina

Publicerad 2009-06-21 10:51:55

mn vad dåligt det var =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela