Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Johanna och Idha i parken

Publicerad 2009-03-08 21:05:00 i Fest, Johanna, Konversation, På stan,

Igår hade systeryster födelsedagskalas och jag och Polly närvoro. närvarade. Senare på kvällen stal min mamma och pappa Polly, så jag fick chansen att spendera kvällen i glada vänners lag. Efter hockeyförlusten och melodifestivalens andra och tredje och fjärde chans var känslorna blandade, men jag, syrran och Elin beslutade oss för att gå ut på Johanna i parken. Det blev en sjuk kväll. För det första blev jag uppraggad av en 20-åring som såg ut att vilja ta bort sig när jag avslöjade min ålder, att jag var gift och att jag hade barn. Stackaren trodde att det skulle bli vi och att jag var född 1985 i värsta fall. Jag fick i alla fall lära honom ett och annat om livet. Min syster råkade ut för en mycket tragisk 24-åring som undrade om hon hade haft roligt på sin julfest.

You give love a bad name tog verkligen fram det sämsta i Skellefteåutefolket. Jag var inte bättre än någon annan.

I taxikön kom så kvällens två höjdpunkter; Innervik och Rogga. Vi lärde först känna en snubbe som skulle åka till Innervik. Snubben var 40+ men hade fortfarande inte nått målbrottet. Det var den pipigaste röst jag hört sedan årskurs 6. Johanna undrade hur fan han hade råd att åka till Innervik med taxi.
- Äh, han är ju rik, sa jag. Han har ju en jättefin kappa. Det ser ju vem som helst.
- KAPPA?! pep Innervik.
- Eh... eller är det en rock kanske? undrade jag vänligt.
- Ja, det är det verkligen!
Herregud vad petiga folk är till och med på fyllan.

Behållning nummer två heter Rogga. Rogga är kring 60 och bor på Torsgatan i Skellefteå. Han var full som ett ägg när vi mötte honom i taxikön.
- Tjejer, tjejer, var ska ni? undrade Rogga.
- Till Norrhammargatan.
- Norrhammargatan! DET ÄR JU NEDANFÖR TORSGATAN! peppade Rogga
- Nä. Det är ju vid läkarvägen, sa syrran.
- Jaha. Läkarvägen. Jaja. Det är ju lite fel. Men det spelar ju ingen roll.
Rogga var mycket besviken över AIK-förlusten och pratade en stund om det tills han återigen frågade:
- Var ska ni av om vi nu ska dela taxi?
- På Norrhammargatan.
- Norrhammargatan! DET ÄR JU NEDANFÖR TORSGATAN!
- Nä. Det är fortfarande vid läkarvägen, sa syrran.
- Jaha. Läkarvägen. Nä det blir ju lite fel. Men det spelar ju ingen roll. Ah, pecis. (Jo, han sa pecis. Inte precis.)
Efter en stund dök ett Torsgatanboende par upp, så jag och Johanna lurade in Rogga i deras taxi och åkte ifrån den stackaren. Detta efter att han fem gånger utbrustit de numera bevingade orden:
- NORRHAMMARGATAN! DET ÄR JU NEDANFÖR TORSGATAN!

En sjukt kul kväll. Jag ska snart schlagerblogga. Vi har fortfarande ingen dator, men jag är i Skellefteå till på onsdag så det finns möjligheter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela