Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Hooked on a feeling

Publicerad 2009-05-29 15:30:00 i Föräldraskap, Isak, Musik/lyrik, kärlek,

I julklapp fick jag det finaste av Isak. En mp3 med 300 låtar som jag gillar (eller som han tror att jag gillar.) Det är supermysigt att lyssna på musik när det finns en tanke bakom. Som att få en låt dedikerad till sig. Typ. Nästan. Dock har jag upptäckt något lite oroväckande eller roväckande. Björn Skifs "Hooked on a feeling" finns hittills med tre gånger på låtlistan och då har jag bara lyssnat på drygt hälften av låtarna. Vad vill Isak säga med detta? Ett dolt budskap? Kärlek? Björn Skifs? Björn? Nalle? Skifs? Skifs...mässa? Skifs - gif(s)t? Är det bra eller anus att låten är med tre gånger? Tror han att det är min all time favourite? För då går han bet.

Hoooogatjacka - KOGO OCH HACKA? Vill Isak se Starzinger? Men vi har ju bara det på VHS! 

Vad är det för feeling jag eller du eller vi är hooked on, Isak? You're working in mysterious ways.

Och hur stavas Hoooogatjacka, Kogo och Hacka? Nä, jag orkar inte googla. Det är för töntar. Antingen vet man eller så vet man inte.

Jag lämnar Umeå nu. Första helgen utan Polly. Men lugn! Jag är inte en sån morsa som gnäller över det. "BUHUBUHUBUHU. JAG ÄR UTAN BARNET FÖR FÖRSTA GÅNGEN BUHUBUHUBUHU." Klart att jag kommer att sakna Polly, men ingen ska behöva höra om detta, för jag vet hur ointressant det är att lyssna på mammor som saknar sina barn när det bara handlar om en helgs (eller ännu värre några timmars) barnuppehåll. Jag ska njuta av partajandet och komma tillbaka som en morsa i toppskick. Dessutom vet jag att plutten är i very good hands. Hos världens bästa pappa. HOOOGATJACKA!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela