Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Men Andorra och Makedonien då? Och vitryssland?

Publicerad 2009-05-13 09:36:20 i Schlager,

Den första semifinalen i ESC 2009 är avklarad och Sverige gick faktiskt vidare. Jag hade till min egen stora lättnad fel. Kanske har Björkman och Stockselius myglat in oss i finalen (i år igen), men det är skönt att vi är där. Väst kan inte klaga. Alla nordiska länder gick till exempel vidare. Portugal gick till och med vidare, fastän låten enligt säkra källor (Svante och Andrea) var en stulen chilensk visa.

Jag undrar vad som hände riktigt. Jag tyckte att Andorra och Makedonien var bäst. Inget av länderna tog sig till finalen. Jag hade kunnat sätta min ena tumme på att Vitryssland skulle gå vidare, men icke.

Ernman var proffsig som alltid och numret var bättre än i Globen även om det vita ibland fick henne att se skitig ut i ansiktet.

Men Finland alltså. Att ha kepsen bakvänd känns verkligen skitute. Som syrran sa: "Varför är den där pojken med?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela