Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Polly

Publicerad 2009-05-29 00:20:00 i Polly, Sjuk,

Nya pics på Polly (och Ellie!) Albumet heter Polly 10-11 månader.

Polkan har varit sjuk hela veckan och därför sluppit spjälsängen. Hon vaknar så ofta när hon har feber att vi föräldrar inte orkat  kliva upp och gå till spjälsängen och söva. Därför har hon sovit på en madrass nedanför vår säng i veckan. Feberunge i den egna sängen är nämligen inte heller någon hit. Idag har hon två gånger vaknat på sin madrass, inte avgett ett ljud, och kommit krypande alldeles på egen hand (fot?) till rummet där vi har befunnit oss. Jävligt initiativrikt och charmigt. Inget flänn, bara: "Var fan är de? Ja, ja, jag får väl ta mig dit om de inte kommer och hämtar mig." Det är sjukt så fort hon blivit självständig. En egen person som tar sig dit hon vill. Hon skriker inte ens, fast det har hon i och för sig aldrig gjort. Mitt barn är fan toppen.

Nytt ord i det Pollyska ordförrådet: "Gock gock." (Bondskans tittut.)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela