Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Han både packar och ljuger som en karl

Publicerad 2009-11-08 23:35:00 i Flytt, Isak, Konversation, spel,

I helgen har jag och Polkan varit Skellefteå. Isak har däremot varit i Umeå. Han har jobbat natt hela helgen och vi tyckte båda att vi kunde vara på olika håll i helgen så kunde flyttpackandet påbörjas. Hade vi varit i Umeå alla tre hade inget blivit gjort eftersom Polly kan såväl charma som distrahera sina föräldrar. Idag ringde jag Isak för att höra hur det hade gått för honom med arbete och packning.

Jag: Vad gör du?
Isak: Jag sitter vid datorn.
Jag: Bra. Jag var rädd att du jobbade ihjäl dig. Det är viktigt att du inte bara jobbar och packar utan gör något kul ibland också.
Isak: Jo, men jag ska snart återgå till att packa.
Jag: Okej, men ta din tid vid datorn, du. Har du hunnit mycket?
Isak: Nä, du vet, man vill ju som sortera samtidigt som man packar ner saker.
Jag: Ja, det är ju så. Vad har du packat då?
Isak: Ja men CD-skivor och DVD-skivor och sånt.
Jag: Ja, men det är ju bra. Du ska verkligen inte packa ihjäl dig. Det är ju jättebra att du har börjat lite.
Isak: Men vad bra att du inte har så höga förväntningar på packandet för då kan jag säga sanningen.
Jag: Vad?
Isak: Att jag sitter i Petters kök och spelar Magic.

Isak Karlsson - en ljugarJöns!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela