Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Städ

Publicerad 2009-11-22 12:39:00 i Boende/hushåll/inredning, Flytt, Isak, Polly, Sjuk,

Nu har jag och Isak städat ur lägenheten på Magasinsgatan. Feels great. Isak var Hitler inne i badrummet. Jag fick inte komma i närheten när han fejade därinne. Därför döptes han om till Adolf Avlopp. Han skrek: "DET SER RENT UT, MEN DET KÄNNS INTE RENT!" när badrummet var spotless. Jag undrade hela tiden om han menade att det inte kändes rent på ytan eller om det inte kändes rent i hans hjärta.

Själv låg jag på rygg på spisen och rengjorde fläkten. Fy fan vad jobbigt jag tyckte att det var. Jag började svettas något kopiöst och blev orolig för min grundkondition. Jag kände mig som ett otränat fetto. Tills jag upptäckte att jag var så varm om ryggen för att alla plattor var påslagna på 10:an. Fan vad ont det gjorde innan jag fattade varför jag var så varm...

Lilla familjen Karlsson hänger i Hjoggan idag, men snart ska vi hem. Om en vecka ska vi få nya tapeter och ommålade tak. Isak ska fara på Anderstorpskolan och se mama (svärmor) spela med Nisse Landgren ikväll medan jag och Polkan gosar. Sverige vann damstafetten med Kalla i spetsen.

Förutom att Polly hade magsjuka inatt mellan 24 och 02.30 är life good. Hon spydde och sket var tjugonde minut. Det var lite äckligt. Särskilt när hon spydde majs över hela mig. Nåja, man får vara glad att hon inte spydde bajs över hela mig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela