Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Isaks ännu nyare humor

Publicerad 2010-08-21 16:51:00 i Isak, Konversation,

På sistone har Isak roat sig med att berätta historier om mig som inte är sanna. Ja. Han berättar om ett minne av mig som han har hittat på. Ibland berättar han historien för mig, ibland för mig och någon fler. Poängen är att göra mig irriterad och få mig att framstå som en idiot.

Minnena är alltså påhittade, men tydligen jätteroliga. Isak skrockskrattar så att han nästan dör varje gång han knåpat ihop ett nytt. Oftast handlar de ihopljugna minnena om att jag gör något som jag absolut aldrig skulle göra, för att jag saknar talang eller för att jag saknar tålamod. Till exempel:

Isak: Åh, jag minns när vi var nykära. Du var så gullig då.
Jag: Vadå?
Isak: Då byggde du alltid små torn och små hus av glasspinnar.

Är Isak rolig?

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela