Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Lite väl duktig flicka

Publicerad 2010-12-31 08:08:00 i Dan, Konversation, Polly,

Åh, varför är min dotter samma besserwissertyp som jag?

Polly kom och lade sig i vår säng inatt. Vid 02:00 började Dan smacka lite från sin spjälsäng, men jag var så trött så trött att jag tänkte att han banne mig får låta mer än så där innan det bjuds på någon tisseskvätt. Polly var mer på alerten:
- Mamma! Det är nån som skjiikej!
Jag: Nä, det är ingen som skriker. Lillebror smackar lite.
Dan börjar låta lite högre.
Polly: Mamma! Lillebjoj skjiiiikej! Han vill ha tissetåååta! (bröstvårta = tissetårta)
Jag går och hämtar Dan. På väg tillbaka till sängen tappar Dan sin bomullsmössa, men jag är för trött för att plocka upp den och tänker därför att han får tillbaka den när han har ätit.
Polly: Mamma! Bäbisaj måste ha mössa, annas fjyyysej dom!

Jag lever uppenbarligen inte som jag lär.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela