Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Nu var Polly redan född

Publicerad 2010-12-26 05:38:00 i Dan, Gravid,

Den beräknade förlossningen är den 7/1. Jag försöker verkligen ställa in mig på det datumet, men eftersom Polly var född by now (för bara två timmar sedan, men ändå) är det svårt att inte tycka att det här barnet är lite segt. Hur ska jag då känna om jag går över tiden?

En kompis fick sin första i 38+0 och kände precis så här när hennes andra inte kom förrän i 38+5. Som att hon hade gått över tiden och bara väntade. När jag då väntade mitt första barn tyckte jag att det var jättekonstigt att hon kände så, men nu förstår jag precis. Det är svårt att inte tänka att den här gången ska bli ungefär som den förra. Man har något att jämföra med och något att utgå ifrån. Förra gången fattade jag inte att jag kunde få barn före utsatt datum, så jag hann aldrig bli riktigt less på att vara gravid. Jag hann aldrig riktigt tänka att Polkan skulle komma vilken dag som helst. Hon bara kom.

Nu är det inte alls så. Jag väntar och väntar fastän det mycket väl kan dröja tre, nästan fyra veckor till innan bäbisen väljer att titta ut. Bortskämd - c'est moi!

Jag peppar mig själv med att jag vill att Isak ska bli färdig med sin C-uppsats före ungens ankomst och det är han inte än. Det vore också bra om barnet kom i januari. Men det är ju så tråkigt att väääänta.

Julen har varit fin och jag har sluppit förvärkar sedan dagen före julafton. Vi har fått en massa grymma klappar och Polly har haft jätteroligt både i Hjoggböle och på Grubbgatan.

Nä. Back to bed. Jag vaknar ofta vid 05 av molvärk och måste stiga upp en stund för att sedan sova vidare. Tur att jag har världens bästa man som låter mig sova när jag kan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela