Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Roliga felsjungningar

Publicerad 2010-12-07 11:49:53 i Musik/lyrik,

1) Teddybjörnen Fredriksson
Artist: Lars Berghagen.
Rätt text: Teddybjörnen Fredriksson. Hans nos den var av garn.
Felsjungning: Teddybjörnen Fredriksson. Han slog så många barn.  

Idhas kommentar:
Huvva!


2) Fångad av en stormvind
Artist: Carola.
Rätt text: Jag är fångad av en stormvind, fast för dig.
Felsjungning: Jag är fångad av en stormvind, varför då?  

Idhas kommentar:
Helt klart en relevant fråga.

3) You're the one that I want
Artist: Olivia Newton-John och John Travolta.
Rätt text: I've got chills. They're multiplyin'.
Felsjungning: I've got shoes. They're made of plywood.  

Idhas kommentar: "And I'm losing control?"

4) License to kill
Artist: Gladys Knight.
Rätt text: I've got a license to kill.
Felsjungning: I've got a wife and two kids.               

Idhas kommentar:
Filmmusik till filmen om James Svensson kanske. Men inte till en Bondfilm.

5) Can't touch this
Artist: Mc Hammer
Rätt text: Can't touch this.
Felsjungning: Tentakel!                                         

Idhas kommentar: Jag har viss förståelse för den här felsjungningen. Han sjunger ju jättefort!


Obs: Jag har snott felsjungningarna ur Joakim Arhammars bok "Är det saltmannen?" Mycket underhållande. Ett julklappstips till er som inte vet vad ni ska köpa. Ni kan säkert gissa vilken låt som avses med "Är det saltmannen?"

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2010-12-09 01:38:35

Hahahaha! Helt sjukt roligt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela