Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

2009 - en sammanfattande lista

Publicerad 2010-01-05 01:36:00 i Listor/utmaningar, Nyår, Polly, Språk,

Bloggtorkan beror på sjukt barn. Polly har nu gjort bort sin tredagarsfeber och börjat babbla en massa. Populärast är: "INTE!" Idag sa hon sin första treordsmening (med hjälp av tolkande förälder): "Den dää bo!" Det betyder "Den där boken." Att sedan förstå vilken som är rätt är inte helt lätt när alla böcker ligger i en stor hög på golvet. Hon blir väldigt arg när man inte fattar vad hon menar. Det kan jag förstå. Hur arg blir man inte när folk är tröga och inte fattar? Sen kanske inte Polly är så tydlig alla gånger, men det tänker jag inte berätta för henne.

Här kommer en lista som jag har stulit av både syrran, Tamara och Anders Bek. Den sistnämnde uppfann den. Jag valde dock att ta syrrans kortare version. OBS: Blogg.se är inte snällt nu så jag kan inte byta från fet stil till normal. Det är alltså inte mitt val utan sidans. Jag är oskyldig.


Årets nykomling: F
rida på jobbet. Vi har sjukt kul!

Årets förändring:
Skellefteåit efter sex år i Umeå.

Årets insikt: Boliden är uppbyggt med Paris som mall och trots att det är jävligt ironiskt MÄRKS DET! :)

Årets insikt II: Det är värt att köpa nytt bilbatteri.

Årets snyft: Inga stora faktiskt. Förmodligen varje måndag morgon 17/8-15/11 när jag var tvungen att åka från Polly för veckan. 

Årets film: AVATAR! Detta säger jag inte för att jag såg den så nyligt, utan för att den var bäst av alla filmer jag såg 2009.


Årets serie: L-word. Gud vad jag peppar på säsong 6. 

Årets resa: Till Sundsvall för besök hos Rönmarks. Några längre resor har det inte blivit. Vi hoppas ta oss till Stockholm i år åtminstone. 

Årets amen tjenare!: Hedvig. Alltid kul med nygamla bekantskaper som känns tokfräscha.

Årets fest: Karins 50-årsfest och Jonas och Kerstins bröllop. Jag kan inte välja. Båda var grymma.

Årets mat: Min egen Palak Paneer. Jag gjorde för fan en egen ost!


Årets nya hobby: Lego. Polly tar fram byggådran i mig.


Årets bok: 22 människor det varit synd om. Gud så jävla rolig. Men var det 22 människor? Jag orkar inte googla, för jag är en lat tjej. Har jag fel får jag skylla mig själv.

Årets dryck: Rött. Gott. 

Årets i-landsproblem: Att fullt friska människor väljer hissen istället för rulltrappan i CK-gallerian. Gå för fan. Vi med barnvagn har det lite bökigare!

Årets glädje: Heltid på Bolidenskolan augusti 2009-juni 2010.

Årets besvikelse: 50 lärartjänster rök från Skellefteå kommun, så sen blir det tufft...


Årets frukost: Korv och fil.

Årets det trodde jag aldrig: Att jag skulle VILJA bo i Skellefteå så mycket som jag vill det just nu.


Årets pryl: Datorn jag fick av Skellefteå kommun. Tack!

Årets nyårsfest: Spel och trevligheter hos Kerstin och Jonas.

Polly 2009:

 

 

GOTT NYTT ÅR!

 

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela