Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Världen är liten men Skellefteå är mindre

Publicerad 2010-01-21 21:55:00 i Fordon, Krönikor, Pappa,

Ur Norran på nätet:

Föraren förd till lasarett

Den man som krockade med en älg efter väg 95 mellan Boliden och Skellefteå vid 07:30-tiden i morse, har förts till Skellefteå lasarett. Enligt polisens vakthavande befäl var mannen vid medvetande.

– Vi har kunnat prata med honom, så förhoppningsvis har han inga allvarliga skador, säger Västerbottenpolisens vakthavande befäl.

 

Det var en JÄVLA tur att det var den där mannen som krockade med älgen och inte jag som kom 15 sekunder senare tillsammans med tre kollegor i min lilla Golf. Mannen var nämligen utrustad med en jätteny och flashig Volvo. Annars hade det kunnat gå sämre, för såväl front som framruta hade tryckts in rejält av den numera stendöda älgen. Älgen låg död på en plogvall. Poor thing.

Jag blev lite stött att ingen i min familj oroade sig för att det kunde vara jag eftersom jag åker till Boliden precis den tiden på morgonen varje dag. Dessutom var det sjukt nära att det var jag! I eftermiddags ringde jag därför min far och sa:

- Var du aldrig orolig att det var JAG som hade krockat? Det var inte långt ifrån nämligen.

Pappa: Nä, men jag visste att det inte var du, för det var min sekreterares man som hade krockat.

Så jävla typiskt Skellefteå.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela