Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Vecka 4

Publicerad 2010-01-24 22:25:00 i Skola, TV/film,

Jag räknar i veckor numera. Det är en lärarsjukdom Det är helt sjukt att det nu bara är sex veckor kvar till sportlovet. Sex veckor med en mängd utvecklingssamtal, vilket innebär dödens arbetsbelastning. Men det gör ingenting för det är jätteroligt också! Det ska bli spännande att se hur det går för mina adepter. Förmodligen superbra.

Jag har även insett att Isak inte jobbar helgnatt förrän vecka 10 och då jobbar han bara fredag, lördag. Han tar semester under praktiken, that's why. Om ni visste hur skönt det känns! Mer kvalitetstid med make och dotter. Det behövs. Det är jobbigt när Isak är så mycket i Umeå även på helgerna. Vi får liksom aldrig ses allihop de veckorna. Imorgon kommer han hem efter helgjobb i Umeå för sista gången på läääänge. Life is good.

Veckan bjuder på Föräldramöte, Pollys 18-månaderskontroll, Guldbaggegalan, löning (vilket verkligen behövs...) och After work på Coasters på fredag med jobbet. Veckan bjuder självklart också på världens två bästa tv-program: Mästarnas mästare och Let's dance. Jag är una Svensson i kubik.

På sjuornas fransklektion i torsdags nös jag så mycket att jag till slut inte kunde låta bli att bli lika fnissig som eleverna. Men det får man kanske bjuda på en torsdageftermiddag?

Fan vilket tråkigt blogginlägg. Jag skyller på att det är söndag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela