Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Nothing

Publicerad 2010-09-26 19:58:00 i Dan, Föräldraskap, Gravid, Polly,

Ojojoj.

Inget händer värt att berätta. Ändå går tiden så sjukt fort nu. Magen växer. Pollys ordförråd börjar vara ganska imponerande. Snart ska motorvärmaren i och vantarna på och sen vi åker i backen, hej vad det ska gå.

Det sägs att detta ska bli den värsta vintern på "mycket länge." Jag trodde att förra vintern var just den värsta vintern på mycket länge. Något värre än fjolårets vinterversion vill jag inte uppleva med en nyfödd. Isolering är inte min grej. Inte Pollys heller.

Polkan har haft feber i helgen. När hon är sjuk får hon äta vad hon vill, bara hon äter. Det står i barnböckerna att man ska vara glad bara barnet äter så jag och Isak går på den linjen. Idag, söndag, tyckte vi dock att hon var tillräckligt frisk för att äta betydligt mer av den vanliga maten än hon behövt tidigare i helgen, men när hon serverades mormors goda köttbullar med potatis och sallad sa hon torrt:
- Ta bort skräpet och blommorna. [Ta bått kapet å blommona!]

Vi kanske måste vara lite hårdare med kosten nästa gång hon är sjuk så att hon inte blir så otacksam. Hon åt i alla fall snällt när hon väl kom igång.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela