Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Monoamorös relationsfascist?

Publicerad 2011-04-25 18:40:38 i Sex och relationer,

De människor som förr kallades "polyamorösa" kallas tydligen numera för "relationsanarkister." Jag pratar om dem som inte bara vill leva i en kärleksrelation utan i flera. Människor som vill ha både fru, flickvän, pojkvän och älskare samtidigt. Typ. Jag är avundsjuk på dessa människor. Jag vill verkligen inte bli relationsanarkist. Jag fattar inte hur de hinner med så många relationer och jag vill hellre fördjupa mig i min Isak, men det låter så himla coolt att vara relationsanarkist.

Varför låter det så boring med "gift"? Visst måste det finnas något roligare sätt att uttrycka sitt sätt att leva på? Det är ju nämligen skitkul att vara gift, tycker jag. Är jag en monoamorös relationsfascist? Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela