Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

2011 - en sammanfattning

Publicerad 2011-12-31 14:57:00 i Listor/utmaningar, Nyår,

Årets nykomling: Grannarna Åkessons. Fantastiska!

Årets förändring:
Om jag måste välja en säger jag att vara tvåbarnsmamma. Det är mycket roligt, men inte särskilt vilsamt.

Årets insikt: Man måste köpa revbensspjäll tidigare än den 22/12, annars får man gå med rumpan bar.

Årets insikt II: Det är mycket roligare att vara föräldraledig när man har två barn, för då har man en liten att ta hand om men också en stor att hänga med.

Årets snyft: Att en väldigt fin människa, som jag tyckte mycket om, valde att avsluta sitt liv i september. Jag hoppas så att han har det bra där han är nu.

Årets film: Bridesmaids. Ja, jag vet. Alltså. Det är en komedi, inget supernytt, fast en grej är superny: Tjejer som får vara roliga, som får vara fula när de gråter, som får bajsa ner sig och så vidare. Tjejer som får spela nästan alla huvudroller och prata med varandra om annat än en man. På det sättet är den faktiskt banbrytande.


Årets serie: Det finns så många, men måste jag välja blir det banne mig Community, fastän vi bara har sett första säsongen.

Årets resa: Det blev inga längre i år heller, men det måste ju bli den till Falun via Sundsvall. Roligt att hälsa på Ann-Marlene med familj och alltid trevligt att hänga med Rönmarks.

Årets fest: Min 30-årsfest så klart, vilken uppslutning och vilket engagemang! Britta och Peters bröllop kommer på en mycket god andraplats. Det var jättekul att få vara toastmästarinna och det var bra röj!

Årets mat: Isaks mat är alltid årets mat. Den är fantastisk.


Årets nya hobby: Måla med vattenfärger. Det är ju kul. Varför tyckte jag aldrig det på bildlektionerna?


Årets bok: Dyngkåt och hur helig som helst av Mia Skäringer. Mia. Jag älskar dig. Avig Maria var också bra. Det du säger om gråtens innebörd är fantastiskt.

Årets dryck: Alkohol! Ja, va fan, jag var gravid under nästan hela 2010 så att få dricka vin igen var en fröjd!

Årets i-landsproblem: Att städa och sedan inse att det ser förjävligt ut efter en kvart. Två barn = alltid stökigt.

Årets glädje: Att jag ska bli moster!

Årets besvikelse: Hmm. Jag får nog svara bilen som varit lite av a pain in the ass i år. Skärpning, Goffe!


Årets frukost: Kaffe.

Årets det trodde jag aldrig: Att både jag och Isak skulle få jobb i Skellefteå redan. Tack Sörböleskolan och Balderskolan!

Årets pryl: Min i-phone, världens bästa 30-årspresent.

Årets nyårsfest: Spel och trevligheter ikväll med Åkessons hemma hos oss. Åkessons = årets nykomlingar och också årets nyårsgäster!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela