Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Deltävling III 2011

Publicerad 2011-02-20 19:27:48 i Schlager,

Efter tre av fyra deltävlingar känner jag att Danny måste vinna. Deltävling III var mycket svag. Jag visste seriöst inte vad jag skulle rösta på. Allt var så mycket sämre än "In the club."

1. Linda Sundblad - Lucky you
Tandställningen pajar fan mycket. Sundblad kändes osäker både sång- och dansmässigt. Rörig låt, men välbekant på ett bra sätt.
Betyg: &&&

2. Simon Forsberg - Tid att andas
Simon, som var med i Fame factory, blev enligt Isak "nåt års bög" och det var ungefär det mest intressanta som hände under hans nummer. Snarktråkig musikalballad. Axel sa det kanske bäst: Värdelöst. Charmbefriat. Brådmoget.
Betyg: &

3. Sara Lumholt - Enemy
Sjunger hon om Marie, eller? Sur sång. Dålig kondition. Låten hade kanske kunnat funka med en bättre artist.
Betyg: &

4. Playtones - The king
Jag har svårt att bedöma det här. Är det jättebra eller är det United Kingdom-varning? Nä. Till slut tycker jag ändå att det blir pinsamt. Dessutom vill man döda kontrabasisten.
Betyg: &&

5. Shirleys änglar - I thought it was forever
Galoppgaloppschlager, men inte alls dåligt. Ett proffsigt nummer, men tyvärr är låten lite för seg.
Betyg: &&&

6. Sebastian - No one else could
Vad hände, Sebastian? Du var ju sexig förr i världen. Låten är lagom direkt, men numret gav Isak "Krogenkrogen"-vibbar och jag kan delvis hålla med om att framträdandet kändes sunkigt. Verserna var bättre än refrängen.
Betyg: &&&

7. Sara Varga - Spring för livet
Både Lisa Ekdahl och Cajsa-Stina Åkerström har gjort låten förr. Det här är inte dåligt, men det går inte att skicka till Tyskland. Det blir för lååångsamt.
Betyg: &&

8. Erik Saade - Popular
Jag hör Kempe lång väg och då ska varningsklockorna ringa. De ska fan RUNGA. För det är inte okej att skicka Kempebidrag. Det går alltid åt helvete när vi skickar Kempelåtar. Det är för tillrättalagt. Saade dansar bra och numret är spektakulärt även om glaskrosset blir lite too much. Tyvärr finns inget hjärta i låten. Bara dollarsedlar i ögonen på Kempe. Dessutom sjunger Saade nasalt.
Betyg: &&(&)

Idha rankar låtarna:
1. I thought it was forever
2. Lucky you
3. No one else could
4. Popular
5. The king
6. Spring för livet
7. Tid att andas
8. Enemy

Danny måste måste måste vinna om inget fantastiskt dyker upp i sista delfinalen. Dannys låt har mycket mer Europapotential än Saades. Believe me!




Kommentarer

Postat av: Britta

Publicerad 2011-02-20 21:45:25

Kan bara instämma. Danny måste vinna om inte nästa lördag bevisar motsatsen!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela