Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Schlagerdeltävling II 2011

Publicerad 2011-02-13 15:42:36 i Schlager,

Deltävling två bjöd på två bra låtar, men Sverige röstade som förväntat på Nielsen (Hur gammal är hon nu igen?) och tråkBrolle. Ingen av dem borde få sjunga på engelska, men låt oss backa bandet och ta bidragen ett efter ett.

1. Brolle - Seven days and seven nights
I fula kläder och med ett hår som enligt lillasyster främst påminde om lakritspannacotta framförde Brolle en relativt osvängig låt på knagglig engelska. Varken fågel eller fisk.
Betyg: &&&

2. Loreen - My heart is refusing me
Loreen är en mycket kompetent artist och numret sticker ut, men låten är för svår och sätter sig inte.
Betyg: &&(&)

3. Babsan - Ge mig en spanjor
Men gud så bedrövligt. Sveriges transor måste ha skämts klänningarna av sig under dessa tre minuter. Babsan sjunger så surt att hon måste försöka rädda låten genom att stoppa in en Bert Karlssonvideo i numret. Det säger väl allt?
Betyg: &

4. Bettan - Vaken i en dröm
Gabriellas sång-ripoff i sämre tappning och med sämre sångerska. Ingen bra idé att ge sig på Helen Sjöholms genre då Sjöholm är omöjlig att toppa. Dessutom är låten en gäspning.
Betyg: &(&)

5. Sanna Nielsen - I'm in love
Den eviga schlagerfinalisten gör ingen besviken med ännu en typisk G-sonlåt. Tråkigt, men inte skitdåligt. Kärringfrisyr och glänsande knän, as always.
Betyg: &&&

6. The moniker - Oh! My God!
Ja! Äntligen någonting värt att skicka till Tyskland. The moniker som artist är en skön blandning av Di Leva och Mika och låten är trallvänlig utan att vara platt. Betyg: &&&&(&)

7. Angela - Elektrisk
Miss Cameltoe 2011? Surt! Hemskt! Porrigt! Ocharmigt. Betyg: &

8. Christian Waltz - Like suicide
Näst bäst ikväll, men jag tycker att Waltz kunde ha tagit det lite lugnare med falsetten. Grymma verser, men refrängen var lite av en besvikelse. Betyg: &&&(&)

Idha rankar bidragen:

1. Oh! My God!
2. Like suicide
3. I'm in love
4. Seven days and seven nights
5. My heart is refusing me
6. Vaken i en dröm
7. Elektrisk
8. Ge mig en spanjor



Efter två deltävlingar hejar jag på Danny!

Kommentarer

Postat av: Tessy

Publicerad 2011-02-14 18:53:14

"Sappade"" runt bland bloiggar Å jag vill bara säja Vilken fantastisk fin resume av lördagens deltävling, håller typ med i de mesta =)

Postat av: Idha

Publicerad 2011-02-15 10:18:02

Schysst!

Postat av: Johanna

Publicerad 2011-02-16 20:03:35

Hahaha! Jag älskar ditt sätt att uttrycka dig i skrift! Awesome!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela