Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Föräldrafest

Publicerad 2011-01-25 12:38:00 i Föräldraskap, Sjuk, Wille,

Isaks tio pappadagar är nu slut så idag styr jag tvåbarnsskutan själv. Dessvärre är Polly sjuk så några 15 dagistimmar blir det inte i veckan. Möjligen fem på torsdag. Jag är så less på att vara i lägenheten. Skulle verkligen vilja gå ut, men det går ju inte när stortjejen är sjuk! Januari har verkligen varit crappy. Polly måste ha fått någon influensa. Hon har haft feber sedan i torsdags (med undantag för igår) och är så himla förkyld. Stackars liten. Nu sover hon, vilket hon verkligen behöver. Hon har nämligen inte sovit mer än vanligt trots att hon är sjuk.

Morbror Wille är snäll och kommer hit och leker med Polly imorgon vid 14-tiden så att jag och Dan kan dra på BVC och mäta och väga. Jag längtar! Frisk luft - tjoho! Ens krav på meningsfull fritid minskar verkligen när man får småbarn. Att få lämna lägenheten en timme för att gå på BVC (med bara ett barn) känns plötsligt som värsta partyt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela