Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Vem bestämmer?

Publicerad 2011-05-22 00:11:00 i Konversation, Polly, Teater,

Idag har jag och Polly gjort något bara jag och hon. Roligt! På grund av att jag ammar Dan händer det inte så ofta att jag får vara ensam med Polkan, så man får ta vara på stunderna. Vi gick på teater och såg föreställningen "Vem bestämmer?" baserad på Stina Wirzéns bok. Ögonblicksteatern rules! Alla Vem-böcker är verkligen fantastiska. Tyvärr börjar Polly vara för stor för dem så jag är glad att Dan snart är mogen nog att börja uppskatta Wirzéns alster. Några månader till, bara.

Men back to the story: Efter teatern skulle Polly hänga hos Åsa och Tommy (Isaks moster och morbror.) När jag och Polkan kom dit frågade Tommy vad vi hade gjort.
Jag: Vi har sett en teaterföreställning som heter "Vem bestämmer."
Tommy: Jaha, Polly. Vem är det som bestämmer då? Är det mamma som bestämmer?
Polly: Nä. Det är bara på film.

Pinsamt. Och lite sant.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela