Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Livin' next door to Jesus

Publicerad 2011-11-04 14:57:00 i Ainas, Boende/hushåll/inredning, Föräldraskap, Gud, Isak,

På väg till Ainas passerar vi kyrkan.

Isak: Ponera att man skulle lägga ner kyrkan och göra lägenheter därinne.
Jag: Okej.
Isak: Om vi fick första tjing, skulle vi då välja kyrktornet?
Jag: Shit vad coolt det vore, men finns det hiss?
Isak: Eh. Nä. Det finns ingen hiss i kyrkan.
Jag: Nä, men då är ju frågan var vi skulle ha barnvagnarna.
Isak: Men vi kan ju inte tacka nej till kyrktornet på grund av barnvagnar.
Jag: Fast det skulle verkligen vara skitbökigt. När barnen blev större vore det ju lugnt, men det är ju ganska många år bort. Om vi inte hade barnvagnar att förvara skulle jag aldrig tacka nej till kyrktornet, men nu har vi ju faktiskt barnvagnar.
Isak: Ja, det är ju den här frågan jag brottas med varje gång jag passerar kyrkan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela