Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Zzzzzzzzz

Publicerad 2012-01-19 20:58:00 i Dan, Föräldraskap,

Han sover inte. Det har gått 13 månader snart och han har inte sovit en hel natt. Jo. Kanske tre gånger totalt. Fram till 9 månader är man ju mer eller mindre inställd på det, men nu börjar det vara krisigt. Isak börjar jobba om två veckor. Vi hoppas att dagis ska göra susen.

Polly sov inte heller hela natten. Inte förrän hon var närmare två år. Men då handlade det om att stoppa in tutten några gånger per natt så somnade hon om. Det var tillräckligt jobbigt. Men då visste jag inget inget inget om vad trötthet kan innebära. Nu snackar vi: VAKA MED UNGEN TVÅ-TRE TIMMAR PER NATT. Vi har provat allt så kom inte med fåniga råd. ALLT. Det blev lite bättre när vi lärde honom somna för egen maskin, men nu är vi back where we started. Han är jätteglad och pigg som en mört mitt i natten. Han sover mycket mindre än en normal ettåring. Han är helt enkelt inte så bra på det här med att sova. På BVC säger de bara att det kan vara så här. Att det inte beror på något särskilt. Barn är olika.

Jag önskar sååå att Polly hade varit den som sov sämre av de två, för då kunde man ju ibland tjuvsova på dagen. Men det går inte när man har två barn. Två barn gör en tillräckligt trött som det är men när den ena är vaken några timmar varje natt blir man dum i hela huvudet. Och uppenbarligen grinig. Nä. Vi har ingen avlastning. Alla mor- och farföräldrar jobbar. Vi är dömda till ingen sömn, helt enkelt.

Och nu förstår jag. De som inte har barn och de som har barn som sover hyfsat har ingen aning om vad trötthet innebär. För vi är zombies på riktigt. Gnäll inte om att ni är trötta inför mig just nu. För jag och Isak är tröttare. Vi försöker att inte gnälla om det. Men nu var jag tvungen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela